Wandelstokken - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Wandelstokken - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Wandelstokken

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

08 Oktober 2016 | Nederland, Rijswijk

Volleybal is slecht voor de knieën, zeker als je net als ik lange tijd meer dan 105kg hebt gewogen. Als ik tegenwoordig de dag na een uurtje in de sportschool, naar het werk loop, voel ik vaak mijn knieën protesteren.
Toen ik las dat je met wandelstokken de knieën kunt ontlasten, had ik de beslissing om ze aan te schaffen snel genomen. Ook bij het zoeken naar de juiste wandelstokken, gaat er een wereld voor je open.
Na enig zoekwerk besloot ik in lengte verstelbare en in drie delen opvouwbare wandelstokken te kopen.
De volgende dag meteen proberen. Ik had filmpjes bekeken op Youtube, hoe ik de stokken moest instellen en hoe je er mee loopt. De eerste dag kreeg ik de slag nog niet te pakken. Het was meer twee passen, één keer de stokken wisselen.
Bij de tweede poging heb ik vier keer om de vijver in het Elsenburgerbos gelopen. Ik had op Youtube gezien dat je de stok linksvoor moet zetten als de rechtervoet naar voren gaat en andersom.
Na een uurtje lukte het aardig.
De volgende stap, stokken en rugzak tegelijkertijd, ging de week daarop al vrij aardig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 42665

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: