Weekendje weg - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

22 Januari 2017 | Nederland, Groesbeek

Met een NS weekendretour gaan we een weekendje weg naar hotel de Wolfsberg in Groesbeek. Rond deze tijd gaan we er vaak een tijdje tussenuit i.v.m. onze Livia.
Het heeft hier een paar dagen geleden gesneeuwd, dus het heuvelachtige landschap ziet er hier prachtig uit!
Op de Wolfsberg zou de laatste in het wild levende wolf zijn neergeschoten in de vorige eeuw. Factchecken is in tegenwoordig, dus even op het internet rondgeneusd: “De laatste gedode wolf in Nederland was in 1881 in Helvoirt, Noord Brabant en in 1897 werd bij Heeze in Noord–Brabant de laatste wolf in Nederland gezien”.
Lilian gaat zaterdag winkelen in Nijmegen en ik ga wandelen in het Groesbeekse bos en een rondje om de Mookerheide (samen 20km). Dit keer heb alleen mijn gewone rugtas en mijn wandelstokken bij me.
Wat is het mooi hier!
Zondag staan we vroeg op. We gaan bij Nicole en Robert op bezoek in Wijchen. Robert zal ons om 11.00 uur ophalen, dus we hebben nog tijd voor een wandeling samen. Gezellig met z’n tweeën door een rustgevend winters landschap, precies wat we nodig hebben.