De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Door: Alexb

Blijf op de hoogte en volg Alex

11 Mei 2017 | Nederland, Rijswijk

Het avontuur komt nu wel heel dicht bij! Morgen, in alle vroegte, begint de reis.

Vandaag heb ik vrij genomen om alles in te pakken en een aantal dingen te regelen.

Het inpakken van mijn rugzak heeft wel voor hoofdbrekens gezorgd. Ik heb voor het eerst alles wat ik mee wil nemen ingepakt en dat is dus te zwaar!
Wat ik besloten heb achter te laten is:
- Paraplu
- Sandalen (mijn Crocs neem ik wel mee)
- Extra tubetjes shampoo
- Gamaschen
- Verrekijker
- Schoonmaakvloeistof voor mijn schoenen
- Handschoenen
- Uitvouwbaar kussentje
- 2e kleinere handdoek
De zonnebrandcrème voor het gezicht neem ik toch maar mee, omdat dat een cadeautje van Lilian is.

Van Ariadne en Netty heb ik een aantal pelgrimsschelpen gekregen. Daarvan heb ik er 2 aan mijn rugzak gehangen. Ook de “prayer for travellers”-hanger van Irene heeft een centrale plek gekregen.

Ook ben ik naar kapper Sven (Zonneveld haarverzorging) geweest voor een pelgrimscoupe en daarna zou ik naar pedicure Karin Peters gaan om mijn dierbare voeten voor te bereiden op de komende weken. Dat laatste is helaas de mist in gegaan, omdat ik op het laatste moment hoorde dat ik een antibioticakuur bij de apotheek kon ophalen en dat helemaal mis liep (de ene apotheek had het niet op voorraad en onderweg naar de andere apotheek kreeg ik een lekke band). Vervolgens liet ik de pillen in mijn fietstassen zitten, toen ik de fiets bij de fietsenmaker inleverde (ook voor een nieuw zadel). Even later kwam ik daar achter en was net op tijd, want de fietsenmaker was al aan het afsluiten.
Ik had ruim van te voren gereserveerd bij pelgrimshotel Beilari (baskisch voor pelgrim) in St. Jean Pied de Port. Vandaag heb ik bevestigd dat ik inderdaad nog steeds wil komen. Als ik morgen pas na 16.00 uur dreig aan te komen kan ik hen het beste bellen, anders kan mijn plek alsnog vergeven worden aan een ander.

Het inchecken bij Iberia is gelukt. De pdf voor de terugreis staat op mijn mobiel.


  • 11 Mei 2017 - 21:22

    Sven:

    Ik wens je een waanzinnige mooie tijd toe kerel!!

  • 11 Mei 2017 - 21:35

    Ria:

    Zet hem op ! Sterkte en vooral heel veel plezier en geniet van het wandelen !

  • 11 Mei 2017 - 21:45

    Margreet:

    Goede start morgen!

  • 11 Mei 2017 - 22:39

    Marcel:

    Alex, een heel goede reis met mooie en belangrijke en leuke ervaringen.

  • 11 Mei 2017 - 23:05

    Herman Boon:

    Zet hem op Alex, Succes !

    Hartelijke groet,

    Herman Boon

  • 12 Mei 2017 - 07:48

    Barbara:

    Ik wens je een hele fijne en inspirerende reis!

  • 12 Mei 2017 - 09:41

    Netty:

    Hi Alex,
    Jammer genoeg niet persoonlijk kunnen doen. Wens je veel sterkte en een inspirerende tocht.Gewon je ene been voor het andere blijven zetten,dan kom je e wel.
    Succes!

  • 13 Mei 2017 - 08:24

    Robert:

    Heel veel succes Alex. Walk on!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 42629

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: