Dag 4 naar Mañeru, via Eunate, 27km - Reisverslag uit Mañeru, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 4 naar Mañeru, via Eunate, 27km - Reisverslag uit Mañeru, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 4 naar Mañeru, via Eunate, 27km

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

16 Mei 2017 | Spanje, Mañeru

Gisteren bereidden we samen de maaltijd: Risotto met champignons en fruitsalade na. In de eetzaal horen we Pools en het blijken de mensen te zijn die Anton in Pamplona wil zien. Ik stuur Anton een email met foto.
We eten aan een tafeltje in het gras. Maria, die theologie gaat studeren na de Camino, gaat naar een kerkdienst. Het is gezellig en we zingen zelfs het Ultreia lied. Als Maria terug is en ik de afwas heb gedaan en Lilian heb gesproken, maken we nog een rondje door het dorp. We bekijken 2 mooie kerken en praten met gasten van de andere herberg in het dorp.
Vannacht sliep ik goed, totdat de wekker van iemand afging, om 4.00 uur. Daarna heb ik niet meer geslapen. Om 6.00 de dagelijkse routine plassen, scheren en tanden poetsen.
Daarna aankleden en de rugzak inpakken.
Om 6.30 uur vertrekken we. Het belooft weer een mooie en in de middag warme dag te worden.
We ontbijten na 6km in Zariquiegui. Tortilla ham en een kop thee. Daarna gaat het omhoog naar Alto del Perdón. Op de top is er namelijk een kunstwerk van ijzer, dat pelgrimfiguren weergeeft. Plotseling staat Anton bij ons. Hij heeft met de Polen gesproken en heeft ons ingehaald.
In Muruzubal is er een omweg naar Eunate, waar een prachtige XII eeuwse Romaanse kerk, Santa Maria de Eunate. Tot onze verbazing is de kerk open. Een prachtig kruisgewelf.
Daarna lunchen we onder de Puente la Reina brug. Van alles en nog wat. Tomaten, kaas, aardbeien, chorizo, appel en baguette. Dan is het nog een dikke 5 km steil omhoog naar Mañeru. In deze hitte geen sinecure. Om 15.45 komen we aan. Mijn excel met Favoriete herbergen komt weer van pas.
Onze herberg is 100m verderop van de eerste in het dorp en het is er geweldig. Mooie tuin en goede sanitaire voorzieningen en een moderne, ruime keuken, waar Ariana vanavond zal koken.
Vandaag heb ik minstens 3 liter water gedronken. De weersverwachting is nog 2 dagen mooi weer en dan 13 graden met regen.
Fijn jullie reacties. Ik lees ze allemaal, maar beantwoorden is lastig.

• 16 Mei 2017 - 19:51

Marischka :

Klinkt goed Alex! Zo te lezen zit je lekker in de camino sfeer. Loop ze en geniet ervan.

• 16 Mei 2017 - 19:51

Marischka :

• 16 Mei 2017 - 21:26

Richard Libanon :

Hoi Alex
    Leuke berichten van een zo te lezen prachtige tocht
    Mooi weer maakt het wandelen 's ochtends wel zo aangenaam
    Veel succes

• 18 Mei 2017 - 22:03

Herman Boon:

Je bent mooi onderweg Alex !

Gods zegen en geniet en bewonder :-)

Hart groet,

Herman