Dag 9 van Nájera naar Grañon, 27.3km - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 9 van Nájera naar Grañon, 27.3km - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 9 van Nájera naar Grañon, 27.3km

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

21 Mei 2017 | Spanje, Grañón

Gisteravond aten we op het terras van restaurant in de buurt van de brug. Op Anton na kozen we allen een Paella en een fles rode wijn er bij natuurlijk. Maria gaat naar de mis van 20.00 uur en zal ons later op het gras voor de herberg ontmoeten . We doen nog een paar boodschappen voor tijdens het lopen, maar ook kaas en worst als toetje.
Ingela laat mij mijn spullen in 3 stapels verdelen en legt uit dat de zware spullen onderin moeten. Eigenlijk moet ik een paar dingen opsturen naar huis of achterlaten. Voor de tweede keer zijn de matrassenhoezen van een raar soort plastic. De kleren zijn inmiddels droog. Om 22.00 uur zijn de lichten al uit, dus dit keer moet ik me in het donker omkleden en de spullen van mijn bed naast mijn rugzak leggen. Ik val meteen in slaap.
Om 4.00 uur word ik wakker en lig daarna in het Engels te mijmeren over het heden en het verleden. Om 5.20 uur ga ik er maar uit en zet zo stil mogelijk mijn spullen in de gang om alles daar op de nieuwe manier in te pakken. Om 5.55 uur gaat deze 55-jarige op pad. Ik kom een aantal nafeestende jongeren tegen, die me de goede kant op wijzen.
Na mijn rek- en strekoefeningen na 10 minuten lopen, kom ik Chong, Yu-Djong (46) tegen. Ze heeft 2 kinderen 21 en 16 en ik vertel over Livia. Yu-Djong kijkt achterom en ziet een prachtige zonsopkomst.
In het eerste dorp, Azofra, schuiven we bij Nathan aan. Een professor (40) uit Chicago. In St. Jean, de eerste nacht, sliep ik schuin onder hem. Ingola komt na een tijdje aanlopen en we lopen een tijdje gedrieën. Arianna, die met de bus naar Grañon is gegaan, laat Ingola weten dat ze de 4 extra plekken die ze bezet houdt niet heel lang kan vasthouden (met een boek op elk matje, die deze keer tegen elkaar aangeschoven zijn). In Santo Domingo de la Calzada willen we graag de kippen in de kerk zien.
Dat valt een beetje tegen, want door het vieze glas is niet veel te zien. Zonder de Koreaanse lopen we verder naar Grañon. Daar wacht Arianna op ons. Van Maria en Anton horen we niets en om 16.00 uur geven we het op en geven hun matjes vrij. Om 16.30 uur komen ze toch nog en krijgen een noodplek.
Ik meld mij samen met Ariana als vrijwilliger aan om in de keuken te helpen met het snijden van groente en fruit voor de groentesoep en fruitsalade.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 42979

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: