Dag 12 van Agés naar Burgos, 24km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 12 van Agés naar Burgos, 24km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 12 van Agés naar Burgos, 24km

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

24 Mei 2017 | Spanje, Burgos

Gistermiddag zaten we op het terras voor de albergue uit te rusten onder het genot van een witte wijn. We kiezen er voor om om 18.30 uur te eten. Het pelgrimsmenu is heerlijk, een echte Paella dit keer. Na het eten loop ik nog even met Nadia door het dorp. Iedereen ligt vroeg in bed. Midden in de nacht check ik mijn mobiel, nog maar 20%, dus die moet opgeladen worden en ik heb de oordoppen nodig, dus ik ga er uit zonder dat ik iemand wakker maak.
Om 6.00 uur gaat het licht aan en ik word daar wakker van, dus goed geslapen.
Vandaag loop ik de hele dag met Nadia en Ariana. Ingola is met een taxi naar Burgos.
We ontbijten even verderop in een gezellig restaurantje. Ik bestel een Bocadillo ham/kaas en ik krijg een gigantisch dubbel brood, die zelfs ik niet op krijg. De rest wordt dus mijn tweede ontbijt. Deze eet ik op het hoogste punt van vandaag. Om 8.30 is het al zo warm dat ik mijn fleece uit doe. Het is maar 20 graden, maar het is windstil. De eerste uren praten we over van alles, meestal één op één. Later zijn we te moe. Om Burgos in te komen zijn er een drietal opties. Eén daarvan gaat langs de rivier. We missen die afslag bijna, maar een Spaanse man wijst ons de weg.
We lopen op de Kathedraal af als we de binnenstad naderen. We besluiten naar de Municipal te gaan, La Casa del Cubo. Dat kost maar €5,00, maar het is erg modern (wel met plastic hoezen). Op de gang komen we Anton en Maria tegen!
Voor Nadia is Burgos het eindpunt. Ariana gaat morgen verder, Anton en Maria blijven nog een dag ik ik blijf waarschijnlijk ook een dag.
Op Ariana na lunchen we in het centrum van Burgos, een mooie stad.

  • 24 Mei 2017 - 15:42

    Annette:

    Hoi Alex,
    Ja zo een Bocadillo is toch best machtig, hoor! Fijn om te horen dat je nog steeds met alle plezier gaat lopen en ook vrij veel medewandelaars ontmoet. Mijn ervaring is dat als je alleen op pad gaat, je heel snel contact maakt met mensen. Hoe gaat het lichamelijk met jou? je bent zeker wat kilo's afgevallen. Voeten en spieren nog allemaal goed in orde? Maar ik zie ook dat je behalve lopen geniet van deze tocht, toch?

    Het is even wat rustig op het werk, daarom heel snel dit bericht aan jou tussendoor. Vanavond pak ik mijn spullen. Inga en ik gaan met de tent en fiets kamperen in Friesland. het zal mooi weer worden....

    Ik zal voor maandag niet meer naar mijn e-mail kijken. Omdat ik zaterdag jarig ben, vier ik maandag op kantoor met fruit & galettes. Dat mis je dan - jammer!

    Verder alle goeds, hou vol en ik ben weer benieuwd op meer verhalen.

    Annette


  • 24 Mei 2017 - 21:27

    Herman Boon:

    Voorgelezen.

    Zet hem op Alex :-)

    Hartelijke groet,

    Herman

  • 24 Mei 2017 - 23:59

    Mirjam:

    Hi Alex, wat bijzonder om zo je reis te volgen. Het lijkt me best pittig, zowel fysiek als mentaal, maar zo te lezen, in positieve zin. Met mooie tochten, ontmoetingen en gesprekken. Alle goeds op je verdere tocht, Mirjam

  • 25 Mei 2017 - 11:40

    Robert:

    Zo te lezen gaat het goed en maak je veel mee. Leuk om je te volgen. Zet hem op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 42640

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: