Dag 15 van Hontanas naar Boadilla del Camino, 29.5 - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 15 van Hontanas naar Boadilla del Camino, 29.5 - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 15 van Hontanas naar Boadilla del Camino, 29.5

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

27 Mei 2017 | Spanje, Boadilla del Camino

Anton blijkt gisteren ook in Hontanas te zijn aangekomen. Hij zit in een andere albergue en hij komt naar mij toe na mijn telefoontje. Hij heeft zijn eigen pelgrimsmenu ook al besteld, dus gaat hij een tijdje later weer weg. Ons gezamenlijk menu is een salade en een grote pan Paella. Er is ook weer voldoende wijn. Mr Moto, 68 jaar uit Japan, steelt de show. Hij lacht altijd en schept voor iedereen op. Na het ijsje ga ik vroeg naar bed. Dat is maar goed ook, want om 4.15 uur gaat de eerste al naar het toilet. Ik probeer nog te slapen, maar ik ga er een uur later toch maar uit. Om 5.45 sta ik buiten.
Gelukkig is de eerste bar al open, want het is nog donker.
De eerste 2 uren ben ik bezig met mijn boosheid. Op de automatische piloot loop ik door de mooie omgeving. Het is nog nat van de regen van gisteren en mijn schoenen worden nat. Mijn ogen houden het ook niet droog. Ik kom tot de conclusie dat ik het gemis van vroeger niet in het heden wil laten doorwerken. Inmiddels gaat de omgeving weer de overhand nemen.
Eerst gaat de weg dwars door de ruïnes van een 14e eeuwse kerk en daarna gaat het door het oude Castrojeriz, met de ruïnes van een kasteel op de top van de heuvel. Kort daarna is er een klim naar de hoogvlakte, 12% stijgen. Boven aangekomen is er een strategisch geplaatst stalletje. Ik rust daar uit, eet iets en kom in gesprek met Hedda uit Zweden, die het stalletje runt. Naar benden is het zelfs 18% dalen, een aanslag op de knieën.
In Itero de la Vega brunch ik. Een heerljjk vegetarisch broodje. Even later kom ik Theresa en Annamaria tegen. Ik had hen gisteravond al kort gesproken en we lopen op tot Boadilla del Camino.
Zij zijn beiden dertigers en werken als dokter in een ziekenhuis in Zadar, in het midden van de Kroatische kust. Alle drie twijfelen we om door te gaan naar Fromista. Het is echter al 29 graden en de albergue En el Camino heeft goede kritieken.
Er is nog plek en we krijgen een bed op zolder, wat een keertje geen stapelbed is. Lekker douchen en een biertje om bij te komen.

  • 27 Mei 2017 - 16:00

    Annemiek:

    Wat een mooie reis Alex, wat een ervaring!
    Je komt niet alleen jezelf, maar ook de hele wereld tegen krijg ik de indruk. Geniet van de natuur en de uitzichten, van de wijn en het eten geniet je al ;)
    Succes op die kale hoogvlakte.

  • 27 Mei 2017 - 23:27

    Herman Boon:

    Zet Hem op Alex !

    God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel ooit een behouden thuiskomst !

    Gods zegen en liefs van je broeder Herman

  • 29 Mei 2017 - 20:05

    Annette:

    Lieve Alex, is de hitte van jullie soms in Nederland terecht gekomen? Het hele weekend was het hier heel warm en ik had een lekkere fietstocht in Friesland. Het blijkt toch wel een bijzondere ervaring om op die manier te reizen. Ik ken je in feite niet heel goed maar vind jouw ervaringen heel herkenbaar. Je begint op een heel bijzondere manier met jezelf bezig te zijn. Fijn dat je goed voor je zorgt en een hotelkamer hebt genomen met bad. Goed zo! Je schrijft dat je niet 'zweverig' bent maar toch doet het iets met je. Ik vind het heel fijn dat Herman je Gods zegen meegeeft op de reis. Ik zelf geloof wel in Beschermengelen - als je een dominee als vriendin hebt moet je wel in iets geloven. Ik denk dat er meer is dan wij kunnen verklaren.

    Let goed op je in de hitte en verder wens ik je een goede reis.

    Liefs Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 42627

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: