Dag 26 naar O Cebreiro, 30km - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 26 naar O Cebreiro, 30km - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 26 naar O Cebreiro, 30km

Blijf op de hoogte en volg Alex

07 Juni 2017 | Spanje, Cebreiro

De spullen die ik gisteren voor de lunch had gekocht worden dus gebruikt voor het diner. Om 17.00 uur ga ik nog even het dorp in om wijn te halen.
Om 18.30 uur bel ik met mijn lief om haar te feliciteren met ons 15 jarig huwelijk. Lilian was net terug van haar uitstapje naar Sicilië. Het was goed haar weer te horen.
Tegen 19.00 komt Ariana naar de keuken. Ze had verwacht dat het eten al klaar stond en nu wordt er zelfs verwacht dat zij het koken doet. We eten met ons vieren gezellig buiten in het avondzonnetje met uitzicht op het dorp. Csaba vraagt of we morgen samen oplopen en Ariana en Stephanie zullen zien hoever ze komen. Om 22.00 uur ga ik naar bed. Het licht op de kamer is al uit. Ik denk dat ik door heb (te laat) hoe ik voor een langere nachtrust kan zorgen: niet op de kamer van de degenen die vroeg bij een albergue aankomen, want die willen ook vroeg weg. Vanmorgen was het dus weer 5.00 uur en Csaba en ik lagen onze mobiel te lezen, dus dachten ze dat het licht dan wel aan kon. Mooi niet!
Om 6.00 uur gaan Csaba en ik op pad. We willen de alternatieve route doen. De gewone route is langs een B-weg en kilometers lang. Nadeel is wel dat we eerst een flinke klim moeten doen en later dus een flinke afdaling. Het is wel de moeite waard. Onderweg komen we Paul uit Australië achterop lopen. Csaba krijgt last van zijn enkel en wil langzamer aan doen en ik wil Paul lozen, weer eenrichtingsverkeer. Wanneer ik beneden ben loop ik alleen.
We hadden in Trobadelo afgesproken maar dat is terug. Ik wacht nog een tijdje maar ik ga toch maar verder. Bij de eerstvolgende gelegenheid, een truckstop, koop ik mijn ontbijt. Een broodje, een banaan en kersen.
Als ik weer begin te lopen, roept Taylor mij. Goed om haar weer te zien. Jammer dat haar albergue een kilometer verderop is. Ik weet nog niet of het verstandig is om helemaal naar O Cebreiro te lopen of in La Faba, 8 km eerder, te stoppen. Het is zulk mooi weer en het lopen gaat zo goed dat ik verder ga. Wat een prachtige uitzichten! Het gaat vooral de laatste 5km steil omhoog. De huizen in het dorp O Cebreuro zijn gebouwd in dezelfde stijl. Het uitzicht naar alle kanten is prachtig.
Er is één echte albergue en verder hotelletjes, maar gelukkig is er nog plek.
Na het douchen en de handwas loop ik richting dorp om iets te eten. Daar komt Stephanie al aanlopen en als ik mijn eten op heb en met Stephanie aan een tafeltje zit komt Ariana ook. Ze heeft last van blaren, maar heeft toch doorgezet. Eva (40) uit Breda is ook aan ons tafeltje komen zitten. Tegen 17.00 uur komt Csaba ook aanlopen. Hij heeft het rustig aan gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 42617

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: