Dag 30 naar Palas de Rei, 24.8 km - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 30 naar Palas de Rei, 24.8 km - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 30 naar Palas de Rei, 24.8 km

Blijf op de hoogte en volg Alex

11 Juni 2017 | Spanje, Palas de Rey

Na een uur siësta helpen Stephanie en ik Ariana met het koken.
Ook deze Xunta albergue heeft een mooie keuken, maar is verder volkomen leeg. Ariana wil een omelet maken, dus ik word er op uit gestuurd om een pan te regelen. Eén hotel en vijf restaurants later heb ik een koekenpan gevonden. Verder hebben we alleen plastic bordjes en plastic bestek, maar met haar improvisatietalent lukt het Ariana een lekkere maaltijd te maken. We gaan na het eten nog een drankje drinken. De dames hebben wifi nodig om nog even contact met het thuisfront te hebben. Het was dus weer erg gezellig en ik besef nu al dat ik hen ga missen.
Voor sommigen wordt het laat vanavond en ik val pas na 23.00 uur in slaap en zoals gewoonlijk houd ik het na 5.00 niet lang meer vol en ga er uit. Ik improviseer een ontbijtje en vertrek alleen om 6.15 uur.
Het is bewolkt vandaag, perfect wandelweer dus. Ik loop een uurtje op met Lourdes, Spaanse uit Burgos. Na het tweede ontbijt ga ik alleen verder en praat even met Michiko (29), Japanse uit de buurt van Tokyo. Ik ben al om 12.30 uur in Palas de Rei. Daar zie ik dat albergue Buen Camino (€10,00) maar 100m meter van de Xunta herberg vandaan ligt en ze hebben er een kleine keuken. Ik stuur een bericht naar Ariana en Stephanie, waarvan ik verwacht dat ze de Xunta gaan nemen, dat ik de boodschappen doe en of ze om 18.30 naar mij toe komen. De lunch doe ik bij mijn herberg, ei met chorizo. Eerst komen er 5 Nederlanders, fietsers, bijzitten, daarna komen Debbie en Carolanne, Luka en Brigitta en ook Andrea, Alexandra en Megan en Nico met Xin. De meesten willen in de Xunta overnachten, maar hier koken. Dat gaat gezellig worden.
Alleen krijg ik net bericht van Stephanie dat zij zich verlopen hebben en ze zo moe zijn, dat ze 8km eerder gestopt zijn.
Ik regel dat ik samen met de anderen ga koken, zodat mijn boodschappen gebruikt zullen worden.

  • 11 Juni 2017 - 15:35

    Heide:

    Hi Alex,
    erg leuk om je berichten te lezen!! Ik dacht altijd dat het veel alleen wandelen is, maar je ontmoet heel veel interessante mensen. Daar zul je vast blijvende vriendschappen aan over houden!! Succes nog verder. Groet, Heide

  • 11 Juni 2017 - 17:12

    Annemiek:

    Wat een prachtige omgeving, wat een mooie ervaring moet dat zijn. Je zult Santiago nu misschien al wel een beetje "ruiken" . Ben benieuwd naar wat het je geeft. Succes deze laatste dagen!

  • 11 Juni 2017 - 20:39

    Margreet Witvoet:

    Ha Alex, vast een mooie aankomt in Santiago de Compostela gewenst! Hopelijk in het bijzijn van enkele van je nieuwe vrienden. Wat een prestatie. Geniet!

  • 12 Juni 2017 - 11:44

    Peter Lange:

    Hoi Alex, Ik heb veel bewondering voor je discipline om elke dag zo'n enorm end te wandelen en telkens een verslag te schrijven. Wat een ritme zit erin! Je doet een heleboel contacten op die langer of korter blijven bestaan. Inmiddels komt het einddoel in zicht. Ik wens je nog een aantal voorspoedige wandeldagen toe en een mooie aankomst in Santiago de Compostela.

  • 12 Juni 2017 - 21:52

    Bernadette:

    Hi Alex, het doel van je reis komt naderbij, ik hoop dat de laatste loodjes niet de zwaarste zullen zijn. Maar dat denk ik van niet: je wandeltocht lijkt steeds leuker te worden, met dat hele internationale gezelschap van mensen dat op je pad komt! Wat een avontuur zeg, en inderdaad wat een discipline breng je op. Wat geweldig om straks Santiago de Compostela binnen te wandelen en terug te kijken op een enorme prestatie.
    Alex, nog een paar hele fijne dagen, geniet van de vrijheid zolang het kan, hartelijke groeten van Bernadette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 42570

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: