Dag 31 naar Arzúa, 29.8 km - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 31 naar Arzúa, 29.8 km - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 31 naar Arzúa, 29.8 km

Blijf op de hoogte en volg Alex

12 Juni 2017 | Spanje, Arzúa

Na het sneue nieuws (ook voor mij) van Ariana en Stephanie doe ik eerst mijn was weer eens in een wasmachine en droger (€7,50). Om 18.30 uur komen Nico, Andrea en Alexandra koken. Achter de albergue is een plein, met een extra terras, waar we 4 tafels aaneen schuiven, want we zijn met ons tienen. De linzen met groenten en chorizo is heerlijk. Er is brood en er zijn olijven bij. De 4 flessen wijn zijn precies genoeg. Als toetje zijn er 2 soorten ijs, panatone en koekjes. Ter afsluiting zijn er vijgen en dadels. Een memorabel diner met veel gelach en vrolijke gezichten. We kennen elkaar al weken, de één beter dan de ander. We tellen 8 verschillende nationaliteiten.
Ik bel na het eten nog even met Lilian. Ik vind het fijn haar stem te horen.
In de albergue heb ik een rustig plekje gekregen op de tweede verdieping. Desondanks weet ik het voor elkaar te krijgen minder dan 6 uur te slapen. Ik zit me druk te maken over Ariana en Stephanie. Dat heeft geen zin. Ik denk dat ze pas de 15e zullen aankomen en daar moet ik het mee doen.
Om 6.30 uur sta ik buiten, klaar voor een langere etappe. Al snel kom ik de 3 Spaanse dames tegen. Met Lourdes, de snelste van de 3, loop ik een tijdje op, totdat ik ga ontbijten. Een uur later kom ik hen weer tegen en nu lopen Lourdes en ik door naar Melide. We hebben het over Spaanse gebruiken. Eén daarvan is pulpo eten. Dit is gekookte inktvis in stukjes geknipt in knoflooksaus. Melide is er bekend om. Dus ondanks dat het pas 10.00 uur is, nemen we met ons vieren 2 porties pulpo met witte wijn in kommetjes. Daarbij bestellen we ook pimiento de padron, gefrituurde groene pepers, waarbij er soms een pittige tussen kan zitten.
In Melide ga ik mijn weg en 2 uur later loop ik Daniela (40), ook uit Como, Italië achterop. Zij loopt met een Europese Collie (kleiner dan Lassie). Dat vergt planwerk, want de meeste albergues staan geen hond toe. We lunchen samen en lopen het laatste stuk naar het centrum van Arzúa. Het is inmiddels 15.00 uur en flink warm geworden. Ik besluit weer naar de Xunta te gaan. Daar zullen de meeste bekende gezichten zijn.

  • 12 Juni 2017 - 20:34

    Marco:

    Al het eten en de drank klinken heerlijk, inktvis en wijn lekker
    ook wederom een flinke trip achter de rug, met relatief weinig slaap.

  • 13 Juni 2017 - 13:09

    Annette:

    Hoi Alex, Iets verdraagt reageer ik maar wel weer. Door familiebezoek en mooi weer zat ik niet achter de computer. Klinkt echt alsof jullie inmiddels een leuk vast groepje vormen en je bent er bijna! \O/
    Ik vlieg woensdag 14 juni naar Lissabon - dus in de buurt van jou. Ik denk niet dat je even langs kunt komen (lopend natuurlijk!) op een kopje koffie of een lekker glas wijn ook zal jouw goede opgebouwde conditie dat zeker toelaten. : - D Ik wens je alles goeds op de laatste kilometers en zie je hopelijk volgende week weer.

    Groet,
    Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 42955

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: