Nog 3 weken te gaan - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Nog 3 weken te gaan - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken te gaan

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

06 Mei 2023 | Nederland, Voorschoten

Voor afgelopen donderdag waren er 15 mensen aangeschreven om mijn 55 sociale huurwoning te bezichtigen. Er komen maar 5 opdagen! Eén man zei, dat hij is gekomen omdat hij bang is dat hij anders van de lijst wordt afgehaald.

Niemand wil de flat en dat met deze woningkrapte! Gelukkig zijn er nog 15 anderen, die lager op de lijst staan met meer urgentie.

Het is wel balen, want die volgende ronde zal pas een week voor de ontruiming van mijn flat zijn. Zonde als mijn laminaat er uit zou moeten en de planning wordt zo een beetje krap.

De verkopen gaan beter dan ik had verwacht. Ik ben nu eigenlijk aan het kamperen in mijn eigen flat.

Ik slaap op een matras op de grond, mijn kledingkast is vanmorgen opgehaald, dus de kleren liggen nu in koffers.

Mijn thuis wordt langzamerhand ontmanteld.

De koelkast, wasmachine en tv zijn ook al verkocht, maar worden pas in het laatste weekend opgehaald.

Bij het bureau, dat prominent in mijn kamer staat, lukt het de koper maar niet om een aanhanger te regelen. Dat heeft ook zo zijn voordelen.


  • 09 Mei 2023 - 18:47

    Alice:

    Gaat goed Alex. Jammer dancer nog niemand wil komen wonen, maar t is zoals het is.

    succes met de laatste weken!


  • 10 Mei 2023 - 23:01

    Martine :

    Beste Alex,

    Tot mijn spijt kan ik morgen niet bij je afscheidsborrel in het museum zijn – ik had al een verplichting. Maar ik wil je wel erg graag bedanken voor de ontelbare keren dat je me in de afgelopen 14 jaar uit de brand hebt geholpen tijdens mijn Camino door het (voor mij) duistere ICT-land en me met raad en daad terzijde hebt gestaan. Je hebt me echt geholpen.

    Mijn ouders woonden van 1985 tot 2011 in de buurt van Cahors in Zuidwest Frankrijk, vlak aan één van de hoofdroutes van de Camino. Elk jaar gingen we wel naar schitterende pleisterplaatsen als Moissac en Conques, waar we de pelgrims hun boekjes zagen stempelen. En voor het huis van mijn ouders (nu een gîte d’étape geworden) trokken ze voorbij, met ezels, met karretjes, met honden, met stokken, met rugzakken, met schelpen. Wat mooi om te bedenken dat jij daar straks weer één van bent!

    Ik denk dat je een heel goed besluit hebt genomen, en vast staat dat je er nooit spijt van zult krijgen. Ik wens je alle goeds op de prachtige tocht die je gaat maken … en met alles wat die tocht je brengen gaat!

    Hartelijke groet en bon voyage,

    Martine Stroo


  • 11 Mei 2023 - 21:58

    Irene :

    Ha Alex,

    Wat een prachtig plan werk je nu uit. De tijd kan maar een keer geleefd worden en geld is niet alles. Ik ga je volgen!

    Zettumop, Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorschoten

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 43074

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: