Afscheid van de collega's van mijn museum - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Afscheid van de collega's van mijn museum - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Afscheid van de collega's van mijn museum

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

12 Mei 2023 | Nederland, Voorschoten

Daar had ik best wel tegenop gezien, mijn afscheid van mijn collega's van het Joods (Historisch) Museum. Om 16.30 uur belde ik aan bij de dienstingang, want mijn pasje had ik op mijn laatste werkdag al ingeleverd. Waar ik dus tegenop zag was in het midden van de aandacht te staan.

Eerst was er een informeel samenzijn met een hapje en een drankje. Om 17.00 uur werd ik door Liesbeth en Aartjan naar voren geroepen. Aartjan, 21 jaar lang mijn leidinggevende, hield zijn verhaal, ook niet zijn favoriete bezigheid. Dat ik mij vast kan bijten in een probleem, behoudend ben en vaak zwart-wit beslissingen neem. Liesbeth stelde mij een aantal vragen. De laatste was: "en Alex, heb je misschien een geheime hobby?". Wat een wonderlijke samenloop (Camino-achtig toeval), dat zij juist deze vraag stelde, want dat was een perfect bruggetje naar het cadeau voor het museum, dat ik onopvallend had klaargezet. En zo hoefde ik zelf geen speech te houden. Want wat dus weinig collega's wisten is dat ik borduur. Bewondering alom voor mijn rustgevende precisiewerk, te zien in de reflectie van het "schilderij" met het toepasselijke thema “Jeruzalem”. Snel werd een stift geregeld zodat ik de achterkant kon signeren. Ik ben benieuwd waar het zal komen te hangen.

Fijn dat ik met de meesten een praatje en een persoonlijk afscheid heb kunnen nemen.

Dit was de laatste keer op en neer met de trein van Leiden Centraal naar Amsterdam en terug. Iets wat ik niet echt zal missen. Wel zal ik missen bij het museum te horen, tot een groep mensen die hetzelfde voor ogen heeft, namelijk het belichten van de Joodse identiteit als onderdeel van de samenleving.


  • 12 Mei 2023 - 16:32

    Irene:

    Dat is mooi gezegd Alex. Ik vond het een mooi afscheid. En nog even een weetje: onze Joodse geschiedenis kende veel mannelijke borduurders.


  • 14 Mei 2023 - 12:00

    Brenda:

    Mooi verhaal Alex. Je mag terug kijken op 21 bijzondere jaren bij het museum. En ook heel fijn dat je hobbies hebt die je rust geven, zoals bv borduren en wandelen.

    En wie weet wat er nog allemaal op jouw wandelpad gaat ontstaan en wie je mag ontmoeten


  • 15 Mei 2023 - 10:33

    Peter:

    Hoi Alex,

    Wat een ‘stap’ om aan dit fantastische avontuur te beginnen. Niet alleen een stap, een hele sprong zelfs om je werk op te geven en het leven vanuit een nieuw perspectief te gaan beleven. Ik ga je ontdekkingsreis volgen en wens je alle goeds onderweg!


  • 15 Mei 2023 - 16:13

    Annette Zwar:

    Hi Alex,

    Mooi samengevat het afscheidsfeest. Ik stuurde dezelfde avond nog een SMS aan jou. Leuk als jouw cadeau in onze kantine te hangen komt ;-D. Maar daar ga ik niet over vrees ik...

    Maak het goed en ik hoop je snel te zien op fotos' op je reis.

    Groet,

    Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorschoten

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 43050

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: