De laatste week - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

25 Mei 2023 | Nederland, Voorschoten

Wat een laatste week.

Vrijdag voor de voorlaatste keer naar de markt in Voorschoten. Een praatje met mijn vaste stalletjes over mijn aanstaande vertrek.

's Avonds met Max, mijn tafeltennismaatje, in Fratelli heerlijk gegeten en afscheid genomen.

In het weekend had ik gepland, dat de Marktplaats kopers de spullen zouden komen ophalen. Tot nu toe was dat allemaal goed gegaan, maar nu was er één koper, die nog ging afdingen, toen hij de wasmachine zag (en ook hoe leeg mijn flat eruit zag). Nadat ik zei, dat ik dit niet eerder had meegemaakt, heb ik het maar geaccepteerd. Een ander kwam zondagavond helemaal niet opdagen voor de koelvriescombinatie. Dit gebeurd blijkbaar bij witgoed :0(

Maandag begon met het uitschrijven op het gemeentehuis van Voorschoten. "En wat is uw eerste adres in Spanje?", vroeg de jonge dame achter het loket. "Dat weet ik nog niet", was niet het antwoord waar zij iets mee kon. Even overleg met collega's en mijn adres in Spanje is "Spanje" geworden.

's Middags kwam Marian al fietsend uit Gouda op bezoek. We hebben samen de laatste avond en nacht in mijn flat gevierd.

Dinsdag zou Sjaak mijn flat komen ontruimen. De volgende bewoner wil graag mijn laminaat, gordijnen en zo overnemen, dus ik had afgelopen woensdag opgelucht Sjaak geïnformeerd, dat ik hem nu maar 4 uur nodig had. Dat hadden we afgesproken, maar daarna reageerde hij niet meer op telefoontjes en SMS-jes. Hij had verteld, dat hij op vakantie zou zijn, dus ik had nog hoop, maar hij is dus niet komen opdagen. Snel plan B bedacht. Een paar meubels worden 31 mei door Schreuder opgehaald, het matras wordt 5 juni door de gemeente opgehaald en ik kon de auto van buurvrouw Marian weer lenen. Nadat ik een Avalex-kaart had gescoord bij Rob en Henny, kon ik meteen aan de slag om de rest weg te brengen.

Toen buurvrouw Wil langs kwam om te informeren over de gordijnen, ging zij uiteindelijk met een koelkast naar huis.

's Avonds gezellig uit afscheidseten met buurvrouw Marian.

Woensdag met hulp van Harry en Brenda de bank en het matras naar beneden gebracht.

Daarna op de fiets naar het LUMC Leiden. Daar is 18 jaar geleden onze Livia geboren en 5 dagen later overleden. Het leek mij passend daar ook haar as uit te strooien ....

Op de terugweg heb ik mijn fiets ingeleverd bij de fietsenzaak. "Dan krijg je dan van ons geld mee voor onderweg", zei de aardige vrouw een maand geleden.

's Middags een afscheidswandeling met buurvrouw Ellen. We deden een pannenkoek bij tante Tokkie en een drankje bij het Waterfront. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten, maar had ik mij nou maar ingesmeerd.

Vannacht heb ik geslapen op een logeerkamer hier op de 9e verdieping.

Donderdag vroeg op, om beneden nog even te ontbijten, de laatste spullen naar de afvalbak te brengen en schoon te maken. Ook de tafel met weggeefspullen, die bijna leeg was, heb ik opgeruimd en weer teruggezet in de gemeenschappelijke ruimte.

Om 10.00 was de eindinspectie, de meterstanden opnemen en de sleutels inleveren bij Agnes, de Woonzorg consulent

De was kon ik ook inleveren bij buurvrouw Marian.

Even een koffie in het dorp en dan door naar kapper Wilma, bij wie ik 4,5 jaar klant ben geweest, voor een korte coupe.

Een heerlijk afscheidseten bij Harry en Brenda op hun balkon in het zonnetje.

Het wordt tijd om er opuit te gaan!


  • 25 Mei 2023 - 22:43

    Alexandra :

    Wat een goede gezellige laatste week!Het staat bol van de warmte en gezelligheid en vriendschap. Dat is een goede voorraad posiviteit zeg! En chapeau voor het goede Plan B.

    Succes!


  • 26 Mei 2023 - 06:12

    Paul :

    Hallo Reiziger,

    Fijn om te lezen dat de positieve effecten doorvragen in de laatste etappe voor je start.

    Zoals je gezien hebt voelen wij met je mee, hier vanuit Tsjechië.

    Jij zult als geen ander weten, dat het niet om het doel gaat, maar om de reis er naar toe.

    Ik wens je veel mooie momenten toe en dat je krijgt wat je toekomt.

    We zullen je volgen in gedachten en met plezier je blog lezen.

    Geniet ervan!

    Paul


  • 26 Mei 2023 - 08:56

    Liza:

    lieve Alex,

    wat een hartverwarmend en ontroerend verhaal, ik leer je zo steeds beter kennen, en ook al gaan we elkaar wellicht nooit meer zien, dat doet met toch deugd.

    Heel veel plezier en succes en weet dat ik je verhalen met plezier op de voet volg.

    Geniet!

    groetjes Liza


  • 26 Mei 2023 - 10:15

    Lysbeth Beels:

    Geweldig Alex!!!

    Heel veel plezier en succes gewenst, en fantastisch dat je dit doet! [e-1f44d][e-1f60a][e-1f340][e-1f33a][e-1f64f]


  • 26 Mei 2023 - 16:19

    Marco Vogels:

    Hoi Alex, goede vooruitzichten qua weer dus het zit vooralsnog lekker mee.

    Veel succes, en plezier.

    7.22 groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorschoten

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 43084

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: