Oriënteren - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Oriënteren - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Oriënteren

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

31 Juli 2016 | Nederland, Rijswijk

Al snel bestel ik het boek van John Brierley, “A Pilgrim’s Guide to Camino de Santiago”. De pelgrimstocht van Saint-Jean-Pied-de-Port naar Santiago de Compostela is door hem onderverdeeld in 33 etappes. In het compacte, lichte boek staan handige kaarten, een beschrijving van de routes van dorp tot dorp en met allerlei praktische informatie.
Waar je kunt slapen, waar waterpunten zijn en hoeveel kilometer tot de volgende plek.

Op http://www.godesalco.com/plan/frances plan ik meerdere malen een route, rekening houdend met de favoriete albergues uit John Brierley’s boek en die gevonden op www.caminodesantiago.me in de PDF “A selection of favorite albergues on the Camino Francés”.

Al googelend ging ik op zoek naar reisverslagen. Bij Pelgrim Helmut bijvoorbeeld vond ik veel nuttige informatie, maar ook Waarbenjij.nu was al snel in beeld.