Dag 33 naar Santiago de Compostela, 19 km - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 33 naar Santiago de Compostela, 19 km - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 33 naar Santiago de Compostela, 19 km

Blijf op de hoogte en volg Alex

14 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Deze Xunta herberg heeft wel keukengerei, dus er worden plannen gemaakt voor een gezamenlijk diner. Uiteindelijk wordt er in 2 groepen gekookt. Mijn taak is het met Monica toetjes te kopen.
Dat is best wel apart voor mij omdat Lilian en ik thuis en tijdens uit eten geen toetje nemen. Morgen loop ik het er echter nog wel af. Het eten is weer erg gezellig. De ene groep heeft zelfs een liter wijn in karton voor €0,57 gevonden. Deze heeft de kleur van aardbeivocht. De spaghetti bolognese, door Brigitta gemaakt, is heerlijk. De toetjes worden in tienen gedeeld.
Het plan is om morgen om 4.00 uur op te staan om zodoende vroeg in Santiago de Compostela te zijn. We zullen zien of iedereen het redt. Ik ga om 21.00 liggen, maar val pas laat in slaap.
Om 3.00 gaat iemands wekker af en ik kom niet meer in slaap. Op Riley en Nico (en dus ook Monica) na is iedereen om 4.50 uur klaar voor vertrek. Iemand heeft nog een toetje van gisteren over, 8 cornetto’s in een doos en deze suikerbom wordt ons ontbijt. ÇIn het begin lopen we met hoofdlampen (3) door de bossen om vooral niet de gele pijlen te missen. Tegen 7.00 komen we aan in Lavacolla. De twee bars zijn nog dicht, maar bij een albergue kunnen we eindelijk aan de koffie. Luka, Brigitta, Ariana en ik lopen samen de stad in. Het is een geweldig gevoel het plein op te lopen en te beseffen dit ik het gedaan heb. We doen een paar fotosessies, waarbij ik er voor zorg dat ik alleen met Ariana (overblijvers van de groep van 5), met Stephanie erbij (driemanschap laatste weken) en de groep die ik zo vaak ontmoet heb, op de foto kom.
Er missen natuurlijk velen. Na het plein gaan we een Compostela en een afstandsoorkonde ophalen. Een uur in de rij staan en dan wordt mijn naam in het Latijn (Alexandrum Bouwman) op de Compostela en met de afstand van 799 km op 2 oorkondes ingevuld. Daarna gaan Ariana en ik naar het terrasje waar Stephanie zit en nemen daar een Cider on the rocks om het te vieren.
Er komen natuurlijk vele bekenden voorbij lopen en er wordt steeds gezoend en omhelsd.
Om de dames voor alles te bedanken, nodig ik hen uit voor de lunch. We zoeken een leuk restaurantje en vinden een Italiaan. Morgen zullen zij met de bus naar Finestere gaan. Ik zal hen missen en heb dit ook uitgesproken.

  • 14 Juni 2017 - 16:14

    Margreet:

    Alex, geweldig! Van harte met deze prestatie. Een feestmaal vanavond.
    (En dank voor je berichten; ik keek er elke dag naar uit.)
    Hartelijke groeten, Margreet

  • 14 Juni 2017 - 16:24

    Margreet Witvoet:

    Van harte gefeliciteerd! 799 km, wát een afstand. Geniet van je avond, laat je prestatie op je inwerken en drink er een wijntje op. Hartstikke goed gedaan en ook ik heb genoten van het lezen van je blogs. Groetjes.

  • 14 Juni 2017 - 18:06

    Marcel:

    Van harte gefeliciteerd, Alex, je hebt'm gelopen!
    Het was echt een gewoonte geworden om elke dag even te lezen hoe je tocht zich ontwikkelde. Ben benieuwd of je verwacht had dat het een reis vol met mensen zou worden.
    Uit je blogs kreeg ik de indruk dat de camino vooral door jonge mensen gelopen wordt, wat me zou verbazen. Is dat zo? Als ik er hier iemand over hoor dan zijn dat bijna altijd leeftijdsgenoten van jou of, erger nog, van mij.
    En krijgen we nog een foto met oorkonde op je blog te zien?
    Ik wens je een goede afronding en afscheid, Marcel

  • 14 Juni 2017 - 18:22

    Mirjam Knotter:

    Hi Alex, je hebt het gedaan. Gefeliciteerd! Wat een afstand heb je te voet overbrugd. Ik kan me voorstellen dat de aankomst op het einddoel van je reis dan ook best overweldigend is. Geniet er vooral ook van. Goede groet van Mirjam

  • 14 Juni 2017 - 19:05

    Martine Stroo:

    Van harte gefeliciteerd Alex, je hebt het volbracht!
    Geniet ervan en hartelijke groet,
    Martine

  • 14 Juni 2017 - 19:18

    Marischka :

    Mooi moment Alex. Geniet van je prestatie. Het was leuk om te volgen. Zelfde weg terug ;-)?

  • 14 Juni 2017 - 19:34

    Peter Lange:

    Hoi Alex,
    Supergeweldig! Gefeliciteerd met het volbrengen van de moeder aller monstertochten. Aan je verslagen te lezen is het geen straf geweest. Heb je nog even om in Santiago de Compostela uit te blazen, of wandel je gelijk terug? Ik hoop je volgende week weer te zien. Mijn vakantie zit er dan ook op (ben vooral in Amsterdam geweest).
    Groetjes, Peter


  • 14 Juni 2017 - 19:37

    HansZ:

    Gefeliciteerd Alex, een heel bijzondere prestatie zowel van het lijf als van de geest! Nu alles mentaal vasthouden, dan is de pijn niet voor niets geweest!

  • 14 Juni 2017 - 21:58

    Rosanne:

    Wat goed Alex! Gefeliciteerd! Geniet nog even na he!

  • 14 Juni 2017 - 22:05

    Ria:

    Hi Alex. Super prestatie ! Ik doe het je niet na.
    Gefeliciteerd ! Jammer eigenlijk dat het net geen 800 km is.
    Je hebt er leuke relaties aan over gehouden !

  • 14 Juni 2017 - 22:35

    Barbara:

    Hoi Alex, wat ontzettend goed! Wat een reis. Net als de anderen heb ik je ook elke dag gevolgd. Heel leuk om te lezen. Geniet nog maar even daar!
    Groeten, Barbara

  • 15 Juni 2017 - 07:26

    Netty:

    Hi Alex,
    Gefeliciteerd!!! Geweldig wat een goed gevoel moet dit je geven. Geniet nog even daar voor je teruggaat.
    Ik zie je gauw weer en dan een keer een wijntje op een terras?
    Groetjes,
    Netty

  • 15 Juni 2017 - 07:51

    Nicolle:

    Hallo Alex
    Gefeliciteerd wat een indrukwekkende prestatie van je.
    Groetjes Nicolle

  • 15 Juni 2017 - 10:04

    Kees Joosse:

    Geweldig gedaan Alex. Een geweldige prestatie. Volgend mij heb je er ook van genoten. Daar kun je de rest van je leven toch mooi op terugkijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 43058

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: