Dag 7 van Los Arcos naar Logroño, 27,8km - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 7 van Los Arcos naar Logroño, 27,8km - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 7 van Los Arcos naar Logroño, 27,8km

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

19 Mei 2017 | Spanje, Logroño

Gistermiddag hielden we eerst siësta. Ingola en ik gaan om 17.15 uur boodschappen doen voor gevulde kippensoep. De meeste winkels zijn nog niet open, dus gaan we de kerk bekijken. Wauw, wat een decoratie overal aan de muren en op het plafond. Ook het orgel is indrukwekkend.
We hebben het Poolse echtpaar en Jens uit Denemarken, onze kamergenoten, gevraagd of ze mee willen eten. Piotr en Jadwiga beloven wijn en worst en kaas te kopen.
Het stookhok is de favoriete plek om de kleren en schoenen te drogen.
Gezamenlijk maken we de soep. Anton, de kok neemt natuurlijk het heft in handen. Na het eten zitten we buiten en als het te koud wordt, drinken we het restant op de slaapzaal.
Om 22.00 uur gaat het licht uit. Deze nacht slaap ik 2 uur, ben 2 uur wakker door gesnurk, en slaap gelukkig verder tot 6.00 uur.
Alle spullen zijn droog en als alles bij elkaar gezocht is, is het 7.00 uur. Iedereen loopt in eigen tempo. Arianna heeft last van haar rechter achillespees. Maria en Anton lopen inmiddels hand in hand en Ingola ontmoet Thierry van eerder in Frankrijk en loopt met hem op. Ik loop dus in mijn eigen tempo en ik raak o.a. in gesprek met Aki (21). Hij studeert biologie en heeft een jaar rust genomen om te reizen. Met hem loop ik 2 uren tot Viana en daar nemen we koffie met melk. Hij wil daar blijven en ik wil hier wachten op de rest van de groep.
We doen de schoenen en sokken een tijdje uit om ze te laten drogen.
Om 14.30 uur komen we aan in Logroño. Maria is met de bus verder gegaan en zij zal op ons wachten bij Santiago el Real, een parochiale herberg. Zij heeft een bed kunnen bemachtigen, maar wij vieren moeten het doen met matjes op de vloer.
Ik douche mij en doe een wasje in een afwasteil met koud water.

  • 19 Mei 2017 - 20:54

    Herman Boon:

    Sterkte en blijf doorzetten Alex !

    Ik had ook weinig slaap gekregen in de afgelopen nacht van 15 op 16 mei, na wederom oefening Blauw koord bij het 44e te hebben meegelopen. Deze keer lagen we op een grote legeringskamer, vanwaar er wel twee mannen een partij lagen te snurken.

    Het ga je goed en mijn Hartelijke groet,

    Herman

  • 19 Mei 2017 - 23:25

    Anat:

    Ajajaj Alex! Dat wandelen lijkt me heerlijk, maar bij het zien van de slaapzaal vind ik je opeens heel dapper! Lijkt me lastig, zo weinig comfort en privacy. Kom je wel tot jezelf, met al die medewandelaars? Hou vol.. Hartelijke groet, Anat

  • 20 Mei 2017 - 08:44

    Lilian:

    Ziel, wat zal je rot hebben geslapen! In een lakenzak op een dun matje, waarop je niet eens past, op een harde vloer.... Behalve zorg voor je voeten (wat je zo professioneel en zorgvuldig plande), is zorg voor je rug (precair bij lange mensen) ook van belang hoor, schat. Enfin lopen, eten en zingen met je groep en dan als primus inter pares (55) een goed bed (zonder snurkers) opzoeken en elkaar weer ontmoeten bij het ochtendgloren is ook een optie. Zorg vooral goed voor jezelf. liefs, Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 43071

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: