Dag 8 van Logroño naar Nájera, 28.9km - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 8 van Logroño naar Nájera, 28.9km - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 8 van Logroño naar Nájera, 28.9km

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

20 Mei 2017 | Spanje, Nájera

Na de siësta gaan Ariana, Ingola en ik de stad (155.000 inwoners) in op zoek naar een drogist. Daarna eten we een Italiaans ijsje en later drinken we rioja. Om 20.15 uur is er eem gezamenlijk pelgrimsmenu. Dan moet er afgewassen worden en om de stempel (cello) te krijgen doen we ook een gebed en zingen in de kerk.
Om 22.00 gaat het licht uit. Slapen op een turnmatje gaat best, maar het is best wel koud en ik wordt om 01.00 wakker van het lawaai buiten. Ik trek mijn fleece aan en doe oordoppen in en slaap een uurtje later tot 5.30 uur. Ik ga er maar uit en ga ontbijten. Thee, baguette en 4 soorten jam.
We spreken af in Nájera bij herberg Puenta de Nájera, want dat we samen zullen lopen gaat niet gebeuren. Ingola vertrekt als eerste. Een kwartier later vertrek ik. Onderweg raak ik in gesprek met Sylvia (25) uit Würzburg. Zij heeft een zusje, 16 jaar oud, 7 jaar geleden aan leukemie verloren. Ik ben de laatste dagen vaak met onze Livia bezig en ik kan met Sylvia er over praten en ook naar haar luisteren.
In Navarrete gaat zij verder en kom ik Ingola tegen bij een bar. We doen ons tweede ontbijt en lopen samen verder tot aan Nájera. Onderweg zien we vele wijngaarden en het groene heuvelachtige landschap is mooi en rustgevend. Zij raadt mij aan mijn rugzak beter in te pakken, de zware spullen vooral onderin te doen.
Om 13.30 uur lopen we over de brug in Nájera en zien we Ariana liggen in het gras aan de oever van de Ebro rivier. Zij is gelukkig zo verstandig geweest met de bus te gaan.
De herberg heeft nog maar 3 bedden vrij. We besluiten ze toch maar te nemen, want Ariana had al rondgebeld. Maria en Anton kunnen in de albergue municipal, want daar kan er niet gereserveerd worden. Ze staan om 15.00 uur ineens bij ons. We spreken af samen te gaan eten bij een Aziatisch restaurant. Ingola heeft inmiddels onze gezamenlijke was in de wasmachine gedaan.
We liggen nu op een deken in het gras aan de rivier. Siësta bevalt mij wel.

  • 20 Mei 2017 - 17:15

    Margreet Witvoet:

    Mooi om te lezen dat je als pelgrim contact maakt met veel verschillende mensen. En met ieder weer andere dingen kunt delen, zoals je met Sylvia over Livia kunt praten. Ik denk dat er niet zomaar mensen op je pelgrimspad komen. Verder lees ik veel over wijn, dat doe je goed! Die wijn uit een schelp om 7:00 uur 's ochtends blijft me in het bijzonder bij :-). Saludos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 42985

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: