Dag 20 rustdag León - Reisverslag uit León, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 20 rustdag León - Reisverslag uit León, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 20 rustdag León

Blijf op de hoogte en volg Alex

01 Juni 2017 | Spanje, León

Om 17.30 uur ga ik fris gedoucht op mijn Crocs de stad verkennen. Ik loop de hoofdstraat in richting Kathedraal en zie tot mijn verbazing Annamaria lopen. Theresa zie ik even later ook. Ze vragen of ik mee ga. Annamaria wil naar de mis van 18.00. Theresa en ik nemen alvast een sangria op het terras met uitzicht op de Kathedraal. Ze hebben vandaag 38km gelopen! Gekkenwerk.
Theresa is zo moe dat zij al gauw naar hun albergue wil en Annamaria komt misschien nog terug.
Ik loop door de stad en zie haar niet meer.
Ik ga om 20.00 ook aan een terras zitten. Nergens zie ik eten op tafel staan, maar ik bestel toch maar een salade en iberico ham met nog maar een sangria. Ik zit dus lekker te eten aan een drukke wandelpromenade.
Je pikt de Caminogangers er zo uit. Sandalen of slippers en niet zulke modieuze kleding.
Het is lekker rustig in het hotel, maar toch ben ik om 2.00 uur weer een uurtje wakker. Om 8.00 sta ik op en ik check de kwaliteit van het ontbijt voordat er voor ga, muesli en yoghurt is zo lang geleden.
De kathedraal is pas om 9.30 open, dus neem ik een café con leche op de hoek. Dan komt er een groepje met o.a. Sylvia en Jessie. Spontane omhelzingen volgen (met hun backpack is dat best wel apart). Ik had hen sinds Burgos niet meer gezien. Ze hebben gisteren ook die 38km gelopen, maar dan vanaf ’s ochtends om 3.00 uur! We drinken er één en ze gaan weer verder richting Santiago. Ik bezoek de Kathedraal en bel dan een pedicure, die redelijk in de buurt zit. Zij spreekt geen Engels, maar we komen er toch uit in het Spaans. Om 12.00 uur kan ik langskomen.
Mijn voeten zijn 40 minuten onder handen genomen voor een schamele €16,00. Ik bel met Anton, want ik hoor niets van hen. Hij en Maria zijn nog in Sahagún, bijna 3 dagen lopen vanaf León.
Ik nuttig een menú del día vlak bij de Kathedraal voor maar €13,00, wat een prijzen! Risotto, eend en een heerlijk toetje + sangria.
De handwas doen in een hotel is wel behelpen. Er is geen wasrek en mijn waslijn kan ik nergens vastknopen. Dan maar aan de hangertjes met de kasten open. De airco doet de rest? Over airco gesproken, ik voel een verkoudheid opkomen.

  • 01 Juni 2017 - 17:40

    Herman Boon:

    Doe maar mooi rustig aan Alex !

    Hartelijke groet,

    Herman

  • 01 Juni 2017 - 19:10

    Ingola:

    Hi Alex,
    reading your blog makes me a bit jelous- I went back to work yesterday

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 43038

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: