Dag 21 naar Hospital de Órbigo, 35km - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 21 naar Hospital de Órbigo, 35km - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 21 naar Hospital de Órbigo, 35km

Blijf op de hoogte en volg Alex

02 Juni 2017 | Spanje, Hospital de Órbigo

Ik wou eigenlijk naar Gaudi maar je kan het gebouw alleen bekijken met een gids en dat kost €12,00.
Daarom ging ik naar het plein voor de kathedraal om lekker op een bank te zitten, mensen kijken. Daar zitten ook Debbie, Caroline en Georgie. We hebben gezellig bijgepraat. Om 19.00 uur had ik per email afgesproken met Ariana. We lopen een tijdje rond en zoeken een terrasje op een meer volks pleintje. In León heb ik geen pelgrimsmenu gezien, maar de platos combinados komen op hetzelfde neer. Op een groot bord kregen we inktvis, friet, een gebakken ei en sla met ui en tomaat. Een toetje en een glas wijn er bij voor €9,50. We lopen nog even rond in de stad en nemen afscheid van elkaar. We zullen elkaar wel weer ergens opzoeken of tegenkomen, want Ariana loopt een andere route dan ik.
De hotelkamer is lekker stil, maar toch wordt ik om 5.00 uur wakker. Ik doe rustig aan en sta om 6.15 uur buiten. Daar kom ik Chrissy tegen, de eerste Chinees die ik ben tegengekomen. Zij is net met haar Camino gestart en is blij met mij op te lopen. Ik loop de alternatieve route vanaf Virgen del Camino. De normale route is vooral naast de weg. Op een recht stuk van 6km op asfalt na is het een mooie route. Ik kom zo af en toe Anna tegen. Zij komt uit Portugal (33 jr) en zij wil tot Hospital de Órbigo lopen omdat daar een middeleeuws feest is. Tegen beter weten in besluit ik er ook voor te gaan. De parochiale albergue is prachtig en kost maar €5,00. Er is een mooie binnenplaats en bij de slaapruimtes is er ook een mooie tuin.

  • 03 Juni 2017 - 08:23

    Marco:

    Hoi Alex, dat zijn nog eens afstanden !!
    Alles wat ik lees klink goed, geniet ervan.
    Tot over één maand.

  • 04 Juni 2017 - 12:34

    Michel Van Dalen:

    Wel een gave levenservaring, uitdaging en "queeste" Alex. Wandelen is ook aan mij besteed, jaren geleden diverse keren de Nijmeegse en nog steeds wat kortere afstanden. Maar ja, dat is in vergelijking met de internationaal vermaarde route welke jij loopt, maar een "eindje om lopen"... Misschien een leuke uitdaging om als the old boys from 7.22 een traditionele 5 jaarlijkse "mars" te introduceren: "Rondje Vlieland...".;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 43064

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: