Dag 27 naar Tríacastela, 21 km - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 27 naar Tríacastela, 21 km - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 27 naar Tríacastela, 21 km

Blijf op de hoogte en volg Alex

08 Juni 2017 | Spanje, Tríacastela

Bij een winkeltje kopen we tomaten en ui en Ariana maakt, met de spullen die zij al bij zich heeft, het eten voor vanavond. We zitten op een fantastisch plek, op een muurtje met een prachtig uitzicht op de bergen. Daarna gaan we op een terrasje zitten. Vanavond drinken we bier en er komen veel pelgrims langs voor een praatje. De Spaanse vrouw die in het stapelbed onder mij ligt schijnt te snurken, dus ik haal mijn oordoppen uit mijn toilettas. Er liggen ongeveer 40 pelgrims op de zaal. Ondanks de oordoppen ben ik vanaf 4.00 weer eens wakker.
Ik doe rustig aan, want vandaag is een kortere wandeldag. Ik neem een simpel ontbijtje, café con leche en een cake in het dorp en ga om 7.00 op pad. Het eerste stuk gaat omhoog, dat had ik niet verwacht. Een uur later wil ik een echt ontbijt en kom ik Eva tegen. Ze hebben alleen toast met jam, maar dat is ok. Even met Eva gekletst en ik ga weer alleen verder. Bovenaan de volgende pittige klim is een strategisch geplaatst restaurant en daar blijf ik een half uurtje zitten. Leuk al die pelgrims die voorbij lopen en er soms bij komen zitten. We hebben afgesproken in de Xunta herberg in Tríacastela. Csaba komt aanlopen langs het terrasje, waar we na het inschrijven zijn gaan zitten om te lunchen. We zijn dus weer herenigd. Om 18.00 uur zal Ariana een yogaklasje geven.

  • 08 Juni 2017 - 19:15

    Herman Boon:

    Succes Alex !

    Zet Hem op, ga zo door !

    Hartelijke groet,

    Herman

  • 08 Juni 2017 - 22:26

    Margreet Witvoet:

    Ha Alex, wat een mooie reis vol bijzondere ontmoetingen en ervaringen. Lijkt zo lang geleden dat je vertelde over je plannen voor deze reis en ik weet nog dat je vertelde over je rugzak die je zou gaan kopen. En dat het toch een andere werd :-) Benieuwd of je je inmiddels redt in het Spaans. Veel plezier de komende dagen!

  • 09 Juni 2017 - 18:18

    Ria:

    Hi Alex. Ik lees elke dag je verslag. Volgens mij heb je het goed naar je zin. Je hebt al aardig wat kilometers gelopen. Goed van je !
    Nog veel loopplezier de komende dagen. Volgens mij schiet je al aardig op.
    Groet
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 43017

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: