Dag 14 van Burgos naar Hontanas, 31.8km - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 14 van Burgos naar Hontanas, 31.8km - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 14 van Burgos naar Hontanas, 31.8km

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

26 Mei 2017 | Spanje, Hontanas

Omdat ik niet een tweede dag in dezelfde albergue mag overnachten, neem ik een hotelkamer (€35,-). Voor het eerst in jaren neem ik een bad.
Voor gisteravond hadden we om 19.00 afgesproken op het plein voor de kathedraal. Komt daar ineens het Poolse echtpaar aanlopen. Zij willen naar de mis van 19.30 en ik zal het adres sms-en, zodat ze later kunnen aanschuiven. We vnden dichtbij een restaurant met een pelgrimsmenu.
Die zijn meestal 3 gangen, met per gang een keuze uit 2 gerechten en natuurlijk een fles rode wijn er bij. Ondertussen is een onweersbui de straten glad aan het maken. De Polen hebben Burgos als eindpunt en Ingola zal morgenvroeg met de trein naar Nürnberg terugreizen. We nemen afscheid in de bar tegenover de albergue. De sangria ging er wel in.
Vanochtend sta ik om 6.30 uur klaar om de Camino te vervolgen. Gistermiddag had ik nog appels, bananen en brood gekocht. Ook een fles water, zodat ik onderweg genoeg water bij me heb.
Halverwege de etappe van vandaag begint dus de Meseta. Dat het een hoogvlakte is, kwam ik al snel achter. Ik verwachtte een soort woestijn, maar het tegendeel is waar. Eindeloze graanvelden, met zo af en toe een uitgesleten rivierbedding en de nodige moderne windmolens
Vlak voor San Bol is er weer een donativo stalletje. Deze wordt gerund door een Duits gezin in een oude soort kamper/ vrachtwagen, die naar Mongolië zijn geweest en nu dus hier staan om de reis naar Leipzig te bekostigen. Ik lunch daar en koop een ei en een softdrink.
Eigenlijk wil ik stoppen in San Bol, maar daar is alleen 1 huis midden tussen de velden, dus ik ga verder. Bij het bord van Hontanas over 500m is er niets te zien. Dat komt omdat het dorp in zo’n rivierbedding ligt.
Vandaag was ik de hele dag alleen op pad en liep ik iets te snel. De siësta lonkt.

  • 26 Mei 2017 - 17:57

    Martine:

    Ha Alex, Een indrukwekkende tocht! Met indrukwekkend veel wijn... Als ik het zo lees, heb je het ritme nu echt te pakken (en moet je niet versnellen :)). Geniet van wat je meemaakt hè, dit is echt een uitzonderlijke ervaring. En denk vooral niet aan ons, slovend achter die computertjes...
    Heb een heel goede reis weer, hartelijke groet,
    Martine

  • 30 Mei 2017 - 10:28

    Ariadne:

    heerlijk wat ik allemaal lees. Je doet het goed, dikke duim. Vind jouw ritme; die kan verschillen bij berg op en af en vlakke stukken. Maar zo te merken ben je er volop mee bezig. Geniet ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 43127

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: