Dag 16 van Boadillo - Carrión de los Condes, 25km - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 16 van Boadillo - Carrión de los Condes, 25km - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 16 van Boadillo - Carrión de los Condes, 25km

Blijf op de hoogte en volg Alex

28 Mei 2017 | Spanje, Carrión de los Condes

Het is gistermiddag te warm om iets te gaan doen, dus zoeken we beschutting onder de bomen in het gras.
De kerk, die vanuit de albergue te zien is, heeft 6 ooievaarsnesten, 4 op de toren en 2 op het dak. Het geklepper, hun manier van communiceren, is dan ook vaak te horen.
Voor het gezamenlijke diner drinken we nog een biertje. Het eten is gezellig. Vooral de 3 Brazilianen, die tegenover de Kroatische dames gaan zitten, houden de stemming er in. Ze weten een liedje over elke vrouwennaam.
Om 21.00 uur ga ik al naar bed. Vanaf 5.00 beginnen er een paar zich al weer voor te bereiden op de het wandelen. Vroeg starten betekend vroeg aankomen, wat meer kans biedt op een goede plek, zal de reden zijn. Ik ga er ook maar uit en ben klaar als het ontbijt begint, om 5.45 uur. Om 6.00 uur ben ik in de schemering mijn weg aan het zoeken. Een dorp uit komen is dan niet makkelijk, want de gele pijlen zijn niet goed te zien. Theresa en Annamaria zijn al een kwartier eerder gestart.
Na een kwartier komt Engelsman Mick mij inhalen. Nu overkomt mij dat niet vaak, dus hij zal wel om een praatje verlegen zijn. Een praatje vind ik altijd leuk, maar eenrichtingsverkeer niet. Ik ben dan ook blij dat ik 4km later Theresa en Annamaria zie zitten en hij verder gaat. Voor mijn tweede ontbijt neem ik een Tortilla en cafe con leche. Wanneer we het dorp uit lopen kun je een alternatieve route kiezen. Zij willen door en ik sla af voor de mooiere route door de velden en langs een riviertje.
Ariana mailt dat zij in Carrión de los Condes zal overnachten, dat is voor mij ook te doen, waar is nog de vraag.
Om 11.45 uur kom ik aan bij de Albergue parroquial Santa Maria. Ik zie daar Theresa en Annamaria zitten. Er heeft zich een rij gevormd voor de deur, die om 12.00 uur open gaat. Ariana zou samen met een meisje met een hond zijn en ik zie geen hond en wil dus doorlopen naar de volgende albergue, als Ariana mij ziet. Een leuke verrassing, we zijn blij elkaar weer te zien.
Nadat ik me gedoucht heb en de handwas is opgehangen, gaan we inkopen doen om te kunnen lunchen. Een salade van tomaten, tonijn en ei met bruinbrood en een restje rode wijn dat Ariana in een plastic fles heeft meegedragen vandaag. Een Duitse vrouw komt bij ons zitten en er worden een paar lekkere dingen uitgewisseld (kaas, ui en salami).
Om 17.30 zal er een gezang zojn door de Augustijnse zusters, die de albergue runnen. Ariane zal mij om 17.00 met yoga kennis laten maken.

  • 28 Mei 2017 - 16:24

    Bernadette Van Woerkom:

    Hallo Alex, ik lees elke dag je reisjournaal, hartstikke leuk om te volgen. Ik had geen idee dat het zo druk is op de camino, wat kom je veel mensen tegen! Het is zeker geen eenzaam avontuur, zoals ik me toch een beetje had voorgesteld. Ik hoor je niet over blaren of grote vermoeidheid, dus je beschikt over een goede conditie, en je hebt je dus goed voorbereid.
    De foto's geven ook een goede impressie van het landschap, heel mooi ziet het het er uit.
    Dag 16 was het al weer vandaag, het gaat snel! ik wens je een heel goede voortzetting van je pelgrimage, ik volg je op de voet :) Hartelijke groet, Bernadette

  • 28 Mei 2017 - 19:41

    Margreet Witvoet:

    Ha Alex, je tikt zo aardig wat kilometers weg, na niet altijd even comfortabele slaapplaatsen en warme wandeldagen. Respect! Ik lees verder veel delen, vriendschappen die gaandeweg ontstaan en dan weer heel individuele keuzes en conclusies. Ga zo door en ik hoop dat de komende weken je veel goeds brengen. Ik ben druk bezig met Spaans ophalen - je bent ongetwijfeld al veel vloeiender dan ik - mijn vertrek naar Mallorca staat over 15 dagen gepland. Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 43062

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: