Wijze raad - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Wijze raad - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Wijze raad

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

07 April 2017 | Nederland, Noordwijk

Deze vrijdag heb ik gelopen van Katwijk langs het strand tot voorbij de golfbaan ten noorden van Noordwijk. Terug ging ik door het bos en achter de duinen langs, samen ongeveer 25 km.

Onderweg kwam ik een ouder echtpaar tegen, die vroegen waar de reis naartoe ging. Toen ik zei dat ik aan het oefenen ben, wisten zij al snel dat het over Santiago de Compostela ging. En wanneer ga je? Ga je alleen?
Zij zijn al 4x naar Santiago de Compostela gelopen en dat langs 4 verschillende routes. Net als ik liepen zij vanaf Saint Jean Pied de Port (camino Francés), maar zij hebben dat ook gedaan vanaf Sevilla (via de la Plata) , langs de noordkust van Spanje (camino del Norte) en ook vanaf Zuid-Portugal (camino Portugues).
In hun enthousiasme kreeg ik allerlei tips, zoals warm eten tussen de middag, genoeg water drinken onderweg, genoeg pauzes inlassen. Ze hielpen mij ook mee de rugzak beter af te stellen. Het verbindingsstuk voor de borst langs moest lager en ook om de schouders moesten de bandjes slapper, zodat het gewicht meer op de heupen komt te rusten.
Een leuke ervaring!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 42633

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: