Reisdag naar Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Reisdag naar Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Saint Jean Pied de Port

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

12 Mei 2017 | Nederland, Rijswijk

Vanmorgen ben ik om 4.15 opgestaan, want ik wou om 6.00 op Schiphol zijn. Lilian, de schat, brengt mij naar den Haag Centraal.
Om 8.00 uur vertrekt het vliegtuig naar Madrid. Daar stap ik over op een boemelvliegtuigje (52 passagiers) naar Biaritz.
De vliegreis verloopt voorspoedig.
Dan moet ik van Biaritz naar St. Jean zien te komen.
Daar had ik mij wel zorgen over gemaakt, maar met 4 lotgenoten delen we de kosten van de taxirit. De kleinste van ons (weinig kans dat ik dat zou zijn), arme ziel, moest dan helemaal achterin op een soort kinderzitje.
Om 15.00 uur zijn we al op de plaats van bestemming. Ik ga meteen naar pelgimsherberg Beilari. Daar krijg ik een kamer toegewezen waar nog 9 anderen op stapelbedden zullen slapen. Omdat ik zo vroeg ben kan ik het onderste bed kiezen.
Nadat ik geïnstalleerd ben doe ik een rondje door het toeristische stadje en beklim de heuvel waar de citadel op staat. Ik kom Simone NL en Suzanne AUS en Herbert GER weer tegen en we zitten een tijdje bij te komen op een terrasje.
Een beetje vreemd vind ik het wel, een dag Frans en dan morgen op Spaans overschakelen.
Vanavond zullen we om 19.30 uur gezamenlijk eten en om 22.00 gaat de buitendeur op slot.
Van 22.30 uur tot 6.15 uur wordt je geacht te slapen.
Ik denk dat het verstandig is voor het avondeten te douchen, zodat ik dat morgenvroeg niet hoef te doen.


  • 12 Mei 2017 - 20:50

    Herma Boon:

    Ontspan, Geniet en Beleef Alex ;-)

  • 13 Mei 2017 - 15:57

    Marco:

    bijna nog geen stap gezet en al een hele trip achter de rug, sterkte de komende dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 42659

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: