Dag 19 naar León, bus Mansilla de las Mulas, 24km - Reisverslag uit León, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 19 naar León, bus Mansilla de las Mulas, 24km - Reisverslag uit León, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 19 naar León, bus Mansilla de las Mulas, 24km

Blijf op de hoogte en volg Alex

31 Mei 2017 | Spanje, León

Na het schrijven van de blog ging ik me gisteren douchen en de handwas doen. Om 16.00 begon het hard te regenen. Gelukkig was er een wasdroger voor €3,00 in de donativobus. Toen het weer droog was ging ik met 4 dames winkelen bij de kruidenier. Olijven en een fles wijn om het later gezellig te maken.
Dat lukte niet meteen en daarom ging ik buiten zitten met mijn kaas, worst, olijven en de fles wijn.
Er kwam niemand bij zitten, dus ging ik na 3 glaasjes maar naar binnen. In een albergue verderop kon er gegeten worden en uiteindelijke zaten we met vader, moeder en dochter uit USA, Debbie en Caroline (ken ik beiden van Grañon) en Georgie uit Schotland en Dean uit Canada.
Bij het pelgrimsmenu van €10,00 kun je uit 6 gerechten kiezen per gang. Het gezin koopt er voor hen een dure fles wijn bij, de rest doet het met 2 flessen rode huiswijn. De gesprekken blijven erg oppervlakkig. Het eten is prima.
Bij terugkomst krijg ik de mobiel bijna niet aan het opladen. Dat is niet best, mocht dit mis gaan. Geen foto’s, geen blog en geen contact met anderen.
Om 21.00 uur ga ik naar bed. Om 2.00 uur ben ik een uurtje wakker, maar om 6.00 uur gaat de eerste mobiel pas af. Om 6.30 sta ik buiten. De weg is eigenlijk best wel saai. Bijna niemand te zien. De zonsopgang is wel weer prachtig. Onderweg doe ik een staand ontbijt van de overgebleven kaas, worst en brood. In Reliegos sla ik af naar de gewone route, een pad langs een B-weg. In Mansilla de las Mulas ontbijt ik nogmaals en ik neem het besluit met de bus naar León te gaan. Dit wordt gesuggereerd door John Brierley in zijn boek en wie ben ik om dat niet over te nemen.
Drie Aziatische dames komen voorbij en groeten. Ik vraag of ze ook met de bus gaan. Bus? Goed idee vinden ze. In een bar vraag ik, als we al een half uur wachten, of zij weten wanneer de bus komt. Over een klein uur, dus haal ik mijn rugzak op en neem de dames mee naar de bar (He-Yon, Laila uit Zuid-Korea en Angela uit Taiwan).
He-Yon, die ik nog van Tosantos ken, neemt een Coca-Cola/Rode wijn!!
Na de korte busrit van 18km, tijdens welke we ook pelgrims zien zwoegen, lopen we gezamenlijk León in. We nemen in de buurt van de Kathedraal afscheid, want zij gaan een albergue zoeken en ik wil 2 nachten goed slapen in een goed hotel. Voor €123,50 heb ik er één gevonden, 500m vanaf mijn bankje waar ik zat te zoeken (eerst in León in Mexico).

  • 31 Mei 2017 - 18:31

    Mirjam Knotter:

    Hi Alex, wat goed dat je de keuze maakt om twee nachten op een wat betere locatie te gaan slapen. En even rust te nemen voor je verdere weg. Wees ook een beetje mild voor jezelf en neem de tijd om misschien een dag niets te doen en op een mooie plek jezelf de credits te geven voor wat je doet en meemaakt....

  • 31 Mei 2017 - 19:16

    Rosanne:

    Goed bezig Alex! Geniet van je twee nachten welverdiende luxe!

  • 01 Juni 2017 - 08:00

    Lilian:

    Lieve Alex, geniet en doe vooral wat jij wil. Mooi ook dat je gevoelens van gemis toelaat. En zegt waarschijnlijk meer over mij dan over jou, maar naast jezelf een goed bed gunnen, zou ik ook lekker gaan eten met goede wijn. Met jezelf als goed gezelschap, maar zoals gezegd, het is jouw reis. liefs, Lilian

  • 01 Juni 2017 - 14:20

    Netty:

    Hai Alex,
    Goed idee om even bij te komen. Je hebt dan ook even de tijd om alles wat je hebt meegemaakt nog eens door te nemen. Verder heb je wel even rust nodig na al dat vroege opstaan.
    Het gaat ontzettend goed volgens mij. Hoe gaat het Spaans?
    Rust lekker uit en geniet er van.
    Groetjes,
    Netty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 42664

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: