Dag 23 naar Foncebadón, 20.8km - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 23 naar Foncebadón, 20.8km - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 23 naar Foncebadón, 20.8km

Blijf op de hoogte en volg Alex

04 Juni 2017 | Spanje, Foncebadón

Omdat Ariana haar mail niet zo vaak leest, loop ik om 13.00 en 15.00 uur naar de Municipal herberg 50m verderop. In mijn herberg is er namelijk een vegetarisch gezamenlijk menu en niet-gasten mogen ook mee-eten. Zij is er niet, maar wel Alexandra, Andrea, Megan en Georgie, die dankbaar op mijn uitnodiging in gaan. Naast ons vijven zijn er twee mannen uit Zuid-Afrika en twee oudere zussen uit Frankrijk. Het vegetarische eten is voortreffelijk. Wortelsoep met “buen camino” er in gespoten met olijfolie. Salade en rijst met groenten en een lekker toetje na. Wij vijven spelen een leuk kaartspel tot het bedtijd is (21.30 uur). Iedereen op de zaal slaapt al dus ik vouw de was, die gelukkig droog is geworden, in het donker op.
Ik slaap best wel goed, maar vroege slapers staan ook vroeg op. Ik sta om 6.00 uur al weer buiten. Het is weer bewolkt maar regenen doet het gelukkig niet. Het gaat vandaag geleidelijk omhoog. Ik wil mijn pezen vandaag ontzien, dus ondanks dat ik om 11.15 al in Foncebadón aankom besluit ik hier te overnachten. Om 13.30 uur gaat de parochiale herberg (donativo) pas open dus besluit ik zonder backpack de 2 km naar La Cruz de Ferro op en neer te lopen. Daar is er namelijk een monument, een paal met een kruis, waar pelgrims een aandenken aan een dierbare kunnen achterlaten. Van Ariadne en Netty heb ik elk één Jakobsschelp meegenomen. Die van Ariadne zit op mijn backpack en voor de witte van Netty leek het mij toepasselijk (kleur van de onschuld voor Livia) om deze aan de paal op te hangen.
Tot 13.30 uur zit ik op het terrasje van een bar en zie vele bekenden langskomen.

  • 04 Juni 2017 - 17:32

    Herman Boon:

    Go strong and in peace your way Alex !

    Hartelijke, Vredige Groet van je Libanon Maat,

    Herman

  • 04 Juni 2017 - 21:25

    Roberto:

    Hei Alex ou is met rijs?

  • 05 Juni 2017 - 15:59

    Netty:

    Lieve Alex,
    Ben geroerd. Bijzonder!
    Geniet en hou je,
    Netty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 42651

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: