Dag 25 naar Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 25 naar Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 25 naar Villafranca del Bierzo

Blijf op de hoogte en volg Alex

06 Juni 2017 | Spanje, Ponferrada

Voor het avondeten gaan Ariana, Stephanie en ik de stad in om boodschappen te doen. We eten vegetarisch omdat ook Ariana besloten heeft vegetariër te worden. Voor €7,00 doen we inkopen zodat we een soort verjaardagssalade voor Stephanie kunnen maken. Wat brood er bij en natuurlijk wijn. We zitten buiten bij de albergue en er komen een paar mensen aanschuiven, die ook iets meebrengen. Het is gezellig, maar om 21.30 uur ben ik gesloopt en ga naar mijn gebruikelijke bovenste stapelbed. Ondanks strenge regels is het om 5.00 uur al weer een drukte op de gang.
Om 6.30 uur ga ik na een licht ontbijt en een kop thee, het water in een pannetje opgewarmd, op pad. De eerste 3 uur loop ik alleen. Bij het tweede ontbijt komt Megan even bij mij zitten. Na een pauze, waarin ik mijn sokken, schoenen en voeten door de zon laat drogen en de inwendige mens verzorg (en een foto regel bij twee Italiaanse fietsers) loop ik op met Taylor (19) uit San Diego en Roberto Carlos, piloot uit Brazilië. Taylor is met een aantal scholieren van haar universiteit de Camino begonnen in León. Onderweg kopen we voor €3,00 een kilo kersen van een oude man langs de weg. Even verderop zien we een aantal kersenbomen en voelen we ons een beetje belazerd.
We lopen door een heuvelachtig landschap met wijngaarden en op de achtergrond de bergen, die we overmorgen zullen oversteken en het weer blijft nog steeds goed. Bij de Municipal Albertus gaat Taylor door naar haar groep en Robert Carlos en ik schrijven ons in. Mijn plan is om boodschappen te doen voor ons drieën en Csaba (32) uit Hongarije, die gisteren ook bij ons was komen zitten, vraagt of hij mee kan eten. We lopen samen het dorp in om de boodschappen te doen en drinken een biertje/wijntje. We praten over wat er speelt in onze levens. Dit is de eerste keer dat ik dat met een man doe. Terug bij de albergue zie ik Stephanie buiten zitten en praat ik met haar. Ze regelt met Facebook, dat Ariana hier komt eten om 19.30 uur.

  • 06 Juni 2017 - 17:03

    Ariadne:

    Hoi Alex,
    zo bijzonder om je verslagen te lezen; de vele ontmoetingen, gesprekken, je zelf (her)ontdekken, het verzorgen van anderen, het aannemen van attenties (zoals de soep), etc. Blijkbaar sta je open voor wat er op je af komt. Zo ook je diverse emoties, ervaar en geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 43005

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: