Dag 28 naar Sarria, 19km - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 28 naar Sarria, 19km - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 28 naar Sarria, 19km

Blijf op de hoogte en volg Alex

09 Juni 2017 | Spanje, Sarria

Ik loop ’s middags een rondje door het dorp en kom daar Luka en Brigitta tegen, op mountainbikes. Dat lijkt een stelletje te zijn geworden. Op de terugweg zie ik een gezellig restaurant, waar ze ook een vegetarisch menu del día hebben. Dat ga ik aan de anderen voorstellen.
Om 18.00 geeft Ariana aan Xin, Stephanie en mij een paar basis yoga oefeningen. Daarna gaan we naar mijn voorgestelde restaurant. Met ons drieën (Ariana, Stephanie) gaan we naar het Complexo Xacobeo restaurant. Het eten is er geweldig. Voor mij een flinke pastasalade, zalm met friet en sla en als toetje kaas met honing. Daarbij een fles rode wijn (de vrouw naast ons die alleen zit geeft ook ¾ fles aan ons) voor samen €10,00 per persoon. Het beste menu tot nu toe! Met Stephanie heb ik een goed gesprek over de overeenkomsten in onze jeugd en hoe die het basisgevoel beïnvloed heeft.
Ik ga voor het slapen nog even buiten zitten op een bankje, waar ik in gesprek raak met Jozef uit Slowakije. Hij is in Ponferrada gestart en kan Santiago niet halen door tijdsgebrek. Even later komt Csaba aanlopen. Jozef is van Hongaarse afkomst, dus raken ze in gesprek en ik ga naar bed.
We liggen met 4 personen op een kamer met klapdeuren. Ik lig met Xin, Stephanie en een man die aangekleed op zijn bed ligt te snurken, niet normaal zo luid. Oordoppen in helpt niet genoeg. Als ik hem een duw geef wordt hij niet wakker en ik laat het er maar bij. Ik kom moeilijk in slaap en ben van 2.00 uur tot ongeveer 3.30 uur wakker, maar slaap toch nog tot 6.15 uur. Om 6.30 maak ik Stephanie wakker en ontbijten we met ons vieren tegenover de albergue. We lopen de eerste uren samen, later splitsen we ons maar treffen elkaar dan weer. Met Csaba heb ik een goed gesprek over veranderingen tijdens de Camino en hoe dat thuis door te zetten. We hebben een geweldige rustpauze bij een donativo rustplaats. We blijven er een half uur zitten. We willen lunchen in Sarria, waar we verwachten dat er veel pelgrims zullen beginnen aan hun tocht. Het is de bedoeling dat we doorgaan naar het volgende dorp, maar de lunch maakt ons duf en het is al 13.30 uur.
We gaan dus naar de Xunta, de municipal van Sarria en we liggen verspreid over een zaal met 20 personen. Ik kom er achter dat ik mijn handdoek heb laten hangen aan de waslijn bij de vorige albergue. Balen is dat, zonde ook.
We doen een gezamenlijke was in de wasmachine. Bij de Xunta herbergen is er meestal wel een keuken, maar geen pannen, eetgerei of wat dan ook, alleen een microwave en een kookplaat.

  • 09 Juni 2017 - 22:43

    Herman Boon:

    Zonde van je handdoek, maar des al niet te min ga je Sterk Alex !

    Hart groet,

    Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 42956

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: