Dag 32 naar O Pedrouzo, 21 km - Reisverslag uit Pedrouzos, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 32 naar O Pedrouzo, 21 km - Reisverslag uit Pedrouzos, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 32 naar O Pedrouzo, 21 km

Blijf op de hoogte en volg Alex

13 Juni 2017 | Spanje, Pedrouzos

Op de zaal waar ik lig zijn 16 stapelbedden. Er zijn een paar tegen elkaar geplaats, waaronder de mijne. Er is geen hekje tussen!
Ik doe een korte siësta en ga dan in de hal zitten bij Luka en Brigitta, nu officieel een caminostel, Andrea, Alexandra en Nico. Xin en Monica gaan ook mee uit eten op het plein in de buurt. Na het eten vraagt Monica waarom ik op de Camino ben. Degenen met wie ik aan tafel zit hebben mijn verhaal nog niet gehoord, dus vertel ik het hen. Ook Monica weet empathisch te reageren en ze vindt dat ik een mooie verandering tijdens de camino op gang breng. Monica studeert voedselkunde, wat aanleiding geeft om het over de voedselindustrie te hebben. Onze ideeën zijn vergelijkbaar.
Om 21.30 gaan we weer richting de albergue, want om 22.00 gaat de voordeur dicht.
Naast mij ligt een roodharige schone, aan wie ik mij kort voor het slapengaan voorstel, want om niet te weten wie er naast je ligt is ook zo wat. Ze heet Veronika, uit Slowakije.
Ariana sms-t dat ze morgen ook in O Pedrouzo zal zijn en vraagt of ik in de Xunta zal zijn. Nu zeker.
Om 5.00 uur begint het wakker worden van de zaal. Ik houd het nog uit tot 5.30 uur en sta om 6.15 uur buiten. Eigenlijk te vroeg, want vandaag is maar 21 km. Ik kom Daniela met hond tegen en we lopen even op. We zien een afslag niet en we keren even later met 4 anderen om. Ik zie een franse vrouw op haar gezicht terecht komen, wanneer zij struikelt. Een stuk van haar bril zit vast in haar gezicht. Ik bel 112 en probeer uit te leggen waar we zijn. Later houden we een man aan die een ambulance zal regelen. Ik ga toch maar verder. Onderweg praat ik met Megan over Lilian en Livia. Dat te vertellen blijft emotioneel voor mij.
Voor de tweede keer deze camino begint het tijdens het wandelen te regenen. Zul je zien dat ik mijn rugzakponcho net gisteren heb uitgeleend aan Luka, die met Brigitta in de openlucht heeft overnacht. De Xunta herbergen openen pas om 13.00 uur, dus ga ik er pas om 12.45 even kijken. Daar komt Ariana al aanlopen. Ze heeft gisteren 32 km gelopen en vandaag 24 km. Stephanie doet haar eigen tempo. Als de hele rij zich heeft ingeschreven, hebben Nico en Monica, Ariana en ik een provisorische lunch gegeten met een fles rode wijn (recordprijs van €1,00). We zijn tot nu toe met 9 personen en we krijgen een eigen zaal.

  • 13 Juni 2017 - 15:24

    Herman Boon:

    Je maakt nog al wat mee en bent een Stevige doorzetter Alex , Petje af !

    Zet Hem Op, ga zo door Kanjer !

    Hartelijke en Veteranen groet van je Broeder Herman

  • 14 Juni 2017 - 12:27

    Richard :

    ha die Alex
    wat een mooie tocht en mooie fotos met bijzondere verhalen
    nog een klein stukje lopen en je reis is volbracht keep on going !
    tot snel op vlieland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 43015

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: