Dag 34 afscheidsdag Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 34 afscheidsdag Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 34 afscheidsdag Santiago de Compostela

Blijf op de hoogte en volg Alex

15 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Met Ariana en Stephanie heb ik afgesproken om naar een groot winkelcentrum te gaan, een half uur lopen vanaf de Kathedraal. Ik laat de dames hun gang gaan, want ze willen kleren kopen omdat ze de caminokleren zat zijn en strandkleren nodig hebben. Ik koop ook een vers T-shirt en een paar korte broeken. We nemen de bus terug. Ik vraag de buschauffeur of hij ons bij de Kathedraal wil waarschuwen. Dat gaat niet helemaal goed, want we herkennen na een tijdje de looproute naar het winkelcentrum.
Het is inmiddels al 22.00 uur en we hebben nog niets gegeten. Bij het plein voor de kathedraal is er muziek en herkennen we meerdere pelgrims. Ik koop een fles wijn die rondgaat.
We eten nog iets om 23.00 uur, inmiddels met zijn zessen en gaan daarna naar een Ierse bar. Om 2.00 uur draait mijn hoofd rondjes, als ik mijn ogen dicht doe, als ik eindelijk in bed lig , 22 uur in touw. Om 5.30 uur word ik wakker van een vroege schoonmaakploeg en het is weer het oude liedje, rusten doe ik wel naar slapen ho maar.
Om 10.00 ga ik naar het plein en zie daar de Spaanse zussen Lurdes en Laura, waarmee ik Facebook vrienden word. Ariana, Stephanie en ik brunchen vlak bij het plein. Ze gaan rond het middaguur met de bus naar Finestere en we nemen goed afscheid van elkaar. Ik zal hen missen!
Wanneer ik richting hotel loop (100m vanaf het plein), kom ik Taylor tegen. Ik laat haar eerst de aankomst ervaren en zie haar een half uur later op het plein. We laten een foto van ons samen maken.
Op het plein zie je allerlei ontmoetingen en die zijn hartverwarmend. Ook ik zie zo af en toe bekenden waar het contact meteen open staat. Om 15.00 uur ga ik naar het hotel en zie vanaf mijn balkon Kevin, Anja en Petra zitten. Ik ga dus weer naar buiten. Het is gezellig en als de dames weg zijn heb ik een fijn gesprek met Kevin over de veiligheid om tijdens de Camino risico’s te nemen over angsten of afweer heen te komen. Die risico’s heb ik aan de lopende band genomen, lijkt wel.

  • 15 Juni 2017 - 19:32

    Marco Vogels:

    Alex gefeliciteerd, een hele prestatie ik kan niet anders zeggen RESPECT.
    Bedankt voor de mooie verhalen, ik heb wel het idee dat je nu alcoholist bent, lol

  • 15 Juni 2017 - 21:26

    Herman Boon:

    Top Kanjer Alex heeft dit zware avontuur gehaald !

    Trots op jou :-)

    Hartelijke groet,

    Herman

  • 15 Juni 2017 - 22:16

    Bernadette Van Woerkom:

    Mission completed! Van harte gefeliciteerd
    Alex ik neem mijn petje voor je af. En als ik je
    Verslagen goed lees, was het behalve een fysieke
    Voetreis naar Compostela ook een spirituele reis naar
    Jezelf. Moge je daarvan veel vasthouden als
    Je weer terug bent in Holland. Goede thuisreis gewenst
    en zie je snel weer op het museum (al moet jij daar
    natuurlijk helemaal niet aan denken! ) hartelijke
    groet Bernadette

  • 16 Juni 2017 - 07:50

    Heide:

    Gefeliciteerd Alex!! Wat een ervaring. Ik kan mij voorstellen dat je hier vriendschappen voor het leven hebt gesloten en ook veel over jezelf te weten bent gekomen!!

  • 16 Juni 2017 - 09:57

    Leo Arbeid:

    Alex gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep
    Top
    Groeten
    Leo Arbeid

  • 16 Juni 2017 - 16:34

    Ariadne:

    super goed gedaan.
    zo'n mooie ervaring met je zelf, anderen, omgeving,gewoontes, religie, gedachten, herinneringen, pijn, liefde, en ga zo maar door.
    Hou vast wat je wilt vasthouden en vergeet dat gene wat niet blijft hangen. Je hebt al veel losgelaten, wat knap is, dus geen krampachtigheid meer.

  • 16 Juni 2017 - 17:43

    Michel Van Dalen:

    Hé Alex,

    Eind goed al goed...een levenservaring rijker, welke je niet meer afgepakt zal worden. Zeker een van de hoogtepunten....Of je al je doelen hebt bereikt wat je wilde bereiken, weet alleen jij. Ongetwijfeld over een paar weken zullen wij oud 7.22ers het glas heffen op jouw prestatie. Go for it!
    Grtz Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 42640

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: