Dag 13 rustdag (het geluk niet tarten) - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 13 rustdag (het geluk niet tarten) - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 13 rustdag (het geluk niet tarten)

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

25 Mei 2017 | Spanje, Burgos

Gisteren ontmoetten we elkaar om 19.00 uur bij de trappen van de Kathedraal.
Anton heeft nog een paar dingen over, Ariana en ik doen de boodschappen, zodat we een goed diner kunnen hebben. Brood, kaas, ham, chorizo, wijn, olijven etc. We delen de rekening natuurlijk met z’n allen. We vinden een mooi plekje in het gras aan het water met uitzicht op de Kathedraal.
Het centrum van Burgos is autovrij. Dat maakt het erg gezellig. Wanneer ik door Burgos loop kom ik steeds bekenden tegen. Vanaf morgen kan dat zo maar anders zijn, omdat ik een rustdag neem en anderen niet.
Voor Nadia en Thierry (heeft vaak met Ingola gelopen) is het vandaag de laatste dag geweest op de Camino. Tot 22.30 uur blijven we nog nazitten vlak bij de deur van de albergue. Velen slapen al als we boven komen, dus in het donker tandenpoetsen en omkleden.
Op een uurtje na heb ik goed kunnen slapen, maar toen het om 5.30 uur begon te ritselen en stommelen, ben ik er maar uit gegaan. Nadia was ook vroeg op, maar ik kon nog afscheid van haar nemen. Op het terrasje tegenover de albergue heb ik op Ariana gewacht, die op haar nieuwe schoenen vandaag verder gaat. Wellicht haal ik haar weer in.
Om 9.30 uur gaat de Kathedraal open en ik betaal de pelgrimsprijs van €4,00. Heel indrukwekkend al dat goud en die beelden. Daarna spreek ik met Ingola af. Zij gaat morgen terug naar Duitsland, want haar voet wordt niet beter. We lunchen met ons vieren in een tapasbar. Daar hadden we een spraakverwarring. We bestellen eerst maar 4 gerechtjes, maar dat blijkt ruim voldoende te zijn en heerlijk. Ik slaap vannacht in een hotel en ik heb er net een uur in bad op zitten.
Het lijkt er op dat ik morgen alleen ga lopen en dan begint de Meseta, de Spaanse hoogvlakte, zonder schaduw en mogelijk erg warm.

  • 25 Mei 2017 - 16:39

    Herman Boon:

    Hoi Alex,

    Sterkte en rustig aan morgen in die hitte !

    Hartelijke groet,

    Herman

  • 25 Mei 2017 - 18:57

    Onno:

    Ha Alex, wat een prachtige foto van het interieur van de kathedraal van Burgos. Ik lees je verslagen elke dag maar het kwam er nog niet van te reageren. Ik had me niet gerealiseerd dat je op zo'n wandeltocht zoveel met andere mensen te maken hebt. Maar zo te lezen geniet je ervan en hebben jullie steun aan elkaar. Die korte, vaak onderbroken, nachten lijken me niet prettig. Sterkte op de hoogvlakte morgen, hartelijke groet, Onno

  • 26 Mei 2017 - 17:52

    Netty:

    Ha die Alex,
    Hij gaat goed zo te horen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. I wens je veel sterkte op de hoogvlakte.
    Veel succes,Groetjes.Netty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 43021

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: