Dag 2 naar Larrasoaña, 27km - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 2 naar Larrasoaña, 27km - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 2 naar Larrasoaña, 27km

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

14 Mei 2017 | Spanje, Larrasoaña

Gisteravond was het gezamenlijk eten in één van de twee restaurants. Het eten was goed en vooral energierijk. Ik was zo moe dat ik om 21.00 uur al ging slapen.
Door het geroezemoes werd ik om 5.45 uur wakker en omdat ik de kleren klaar had gelegd en niet ging douchen stond ik al om 6.15 uur buiten. Om 6.00 uur werd iedereen wakker gemaakt door kerkgezang door 3 Nederlandse hospitaleros. Het klooster wordt namelijk gerund door Nederlandse vrijwilligers.
Het was al licht toen ik vertrok maar de zon was nog niet op. De vogels waren nog volop aan het kwetteren.
Na een tijdje kwam ik in gesprek met Jae-H Lee uit Korea. Hij is met pensioen nadat hij zijn bedrijf had verkocht en dit is zijn tweede Camino.
Later kwam Anton 23, uit Oekraïne met ons meelopen. Hij is kok en heeft onlangs ontslag genomen om van zijn spaargeld de Camino te lopen.
Na twee uurtjes lopen zagen we een restaurant waar we gingen ontbijten. Daarna ging Jae-H eerder weg en Anton bleef hangen.
Bij de volgende rustplaats bij een stalletje kwam Anton aanlopen met moeder en dochter Billy en Hannah, uit Portland, Oregon en Ingola uit Duitsland.
Gevijven liepen we verder naar Zubiri. Daar, na brood en zo gekocht te hebben, hebben we gepicknickt aan het water.
Mijn oorspronkelijke plan was hier te stoppen maar het was pas 13.00 uur dus we gingen door naar Larrasoaña. Billy en Hannah gaan zelfs door naar Pamplona (nog 4 uur!!). Gedrieën gaan we naar Albergue San Nicolas. Deze staat op mijn lijst met favoriete albergues en het ziet er inderdaad goed uit.
Ingola, Anton en ik besluiten zelf te koken. Een soort omelet met een glaasje rioja er bij.

De foto’s van de vorige dagen kan ik nu pas downloaden omdat WiFi soms te traag is.

  • 14 Mei 2017 - 21:52

    Irene:

    Wat krijg ik daar ook zin in. Wat leuk al die ontmoetingen. Maar 27 km is voor mij toch wat veel..
    oordopjes ook ingepakt Alex? Vanwege die snurkers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 43242

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: