Dag 3 naar Cizur Menor, 21km - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 3 naar Cizur Menor, 21km - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 3 naar Cizur Menor, 21km

Blijf op de hoogte en volg Alex

15 Mei 2017 | Spanje, Cizur Menor

Vannacht heb ik goed geslapen, ondanks de Spaanse man onder mij, die zo af en toe snurkt en zijn neus snoot. Om 22.00 uur gaat het licht uit en ik werd om 5.30 uur wakker.
Toch ben ik blijven liggen tot 6.00 uur, want dan mag het licht pas aan. Om 6.20 uur stonden Anton, Ingola en ik bepakt, klaar voor vertrek. De lucht is stralend blauw. Het is best wel koud, maar er staat geen wind. Soms is er een alternatieve route aangegeven en we besluiten de alternatieve naar Zabaldika te nemen. Daar is een kerkje met een pastorale herberg. Eigenlijk kun je daar alleen maar ontbijten als je daar hebt overnacht, maar we worden binnengelaten. Het ontbijt was simpel doch voedzaam. Na 10 minuten lopen merk ik dat ik mijn fleece heb laten hangen en ga dus terug. Ik hoop mijn 2 metgezellen weer op te kunnen pikken.
Ze staan op mij te wachten 5km verderop. Vlak voor Pamplona komen we in gesprek met Arianna (22) uit Tsjechie en Maria (20) Canada. We lopen een tijdje door Pamplona. De kathedraal besluiten we niet in te gaan want daar vragen ze €3,00 voor.
Anton wil Poolse vrienden ontmoeten, dus hij blijft achter en gevieren lopen we Pamplona uit naar Cizur Menor, 5km verderop. Het is inmiddels 27 graden geworden.
Albergue Maribel Roncal is geweldig. We liggen op een zaal voor 10 personen, de jongeren boven en de ouderen beneden. Er is een grote tuin, waar je kunt bijkomen van de inspanningen. Er is ook een keuken en in Pamplona hebben we boodschappen gedaan voor vanavond.
Vandaag heb ik voor het eerst zelf mijn handwas gedaan en zit nu lekker in het zonnetje in de tuin.

  • 15 Mei 2017 - 20:03

    Margreet Witvoet:

    Dat is een mooi begin van de week Alex! Al zal dat begrip, begin van de week, tijdens je pelgrimstocht wel heel anders of zelfs niet bestaand zijn: alle dagen staan in het teken van je tocht. Leuk dat de pelgrims onderling zo snel contact leggen. Veel plezier met de volgende kilometers!

  • 15 Mei 2017 - 20:16

    Netty:

    Gaat goed Alex maar let wel op je spullen. Ben trots op je. Ben benieuwd naar de rest.

  • 15 Mei 2017 - 20:34

    Rosanne:

    Goed bezig Alex! Leuk!

  • 16 Mei 2017 - 01:07

    René De Waardt:

    Sliep je boven of onder in allergue maribel,Alex?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 43193

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: