Voor het eerst 2 dagen achtereen - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Voor het eerst 2 dagen achtereen - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Voor het eerst 2 dagen achtereen

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

04 Maart 2017 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Afgelopen vrijdag had ik met Robert afgesproken 2 dagen achtereen een deel van het Pelgrimspad (Amsterdam – den Bosch – Maastricht) te lopen. Vanwege de weersverwachting besloot Robert er een 1-dagswandeling van te maken. Pas op het laatste moment besloot ik voor de zekerheid spullen mee te nemen, zodat ik zaterdag door zou kunnen gaan.
Nicole zou Robert brengen en bood ook aan ons ergens af te zetten, dus leek het mij leuk om in de buurt van Udenhout te beginnen en dan terug te lopen naar den Bosch, zo’n 22 km.
Samen met Robert wandelen vond ik erg leuk. We konden weer eens bij praten en dat in een prachtige omgeving. Wel liepen we een keer verkeerd, dus uiteindelijk is het wel 24km geworden.
De wandeling door de bossen ten oosten van de Drunense Duinen, langs recreatieplas de IJzeren Man, over de Vughtse Heide (langs kamp Vught) en vanuit het zuiden den Bosch naderend was prachtig. Een paar hindernissen, zoals een lichte regenbui en een zool de losliet van Roberts al 15 jaar ingelopen wandelschoenen, deden daar niets aan af.
In den Bosch vond ik al snel een hotel, waarbij mijn gebrek aan assertiviteit mij wel snel een kamer opleverde, maar voor meer dan ik eigenlijk kwijt wou.
Na een gezellig etentje in het centrum van den Bosch, ging Robert weer richting Wijchen.
Ik heb later nog net het vrijdagavondvoetbal kunnen zien, voordat ik als een blok in slaap viel.
De volgende dag liep ik van den Bosch richting Oisterwijk. De verwachte regen bleef gelukkig uit. Ondanks goed rekken en strekken vooraf vond ik wandelen op dag twee best wel zwaar. Na 19km hield ik het voor gezien, te meer daar ik vandaag het WK Schaatsen niet wilde missen.

  • 08 Maart 2017 - 20:55

    Ariadne Nijhuis:

    hallo Alex,

    leuk om te lezen dat je zo flink de pas erin zet. Maak je kilometers, loop je schoenen in, wen aan het gewicht van je rugzak en hou je spieren soepel. Misschien kun je ook eens een weekend Ardennen pakken, heuveltje op en af, loopt heel anders. Enne denk je aan een goede anti muggen stift, ik had hem nodig. Mocht je een mooie sint jacobus schelp vanuit bretagne willen ik stuur er 1 met liefde op. Zodat je herkenbaar bent.
    veel plezier met je verdere voorbereidingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 42574

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: