Dag 1 naar Roncesvalles, 25.1km - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 1 naar Roncesvalles, 25.1km - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 1 naar Roncesvalles, 25.1km

Door: AlexB

Blijf op de hoogte en volg Alex

13 Mei 2017 | Spanje, Roncesvalles

Gisteravond was om 19.30 uur het gezamenlijk avondeten.
Voordat er opgeschept werd liet Joseph, de eigenaar, ons met een spelvorm elkaar leren kennen. Het Camino familiegevoel werd zo op gang gebracht.
Pelgrimsherberg Beilari zat vol. Er waren vele nationaliteiten. Brazilië, USA, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Zweden, België en Zwitserland werden vertegenwoordigd.
Ik sliep in een hoekje, waar 2 stapelbedden, met amper 1 meter ruimte er tussen, stonden.
Boven mij sliep Kenneth , die er ’s nachts 3 keer uit moest en naast mij sliep Roberto die de halve nacht gesnurkt heeft.
Het ontbijt was prima en om 7.15 uur begon ik aan mijn Camino.
Vandaag was één van de zwaarste etappes. We begonnen op 170m hoogte en Col de Lepoeder ligt op 1450m. Het zwaarste was misschien wel de afdaling terug naar 960m.
In het begin moest ik een ritme zien te vinden. Vooral niet te snel gaan.
Christian uit Freiburg, die al 33 dagen vanuit Le Puy heeft gelopen, vertelde dat hij dat op zijn eerste dag ook had.
De laatste 10km heb ik gelopen met Tomaso uit Trento, Italië
Hij is net afgestudeerd aan de universiteit in vinologie. Ik ben benieuwd wat hij vanavond van de wijn vind

Fijn, al de reacties die ik van jullie binnenkrijg!


  • 13 Mei 2017 - 17:34

    Marcel:

    Ha Alex, zo te lezen is het nu echt begonnen. Succes en plezier en goede nachtrust. Maar waarschijnlijk val je na zo'n dag lopen in een soort coma. Hoop dat het niet te druk onderweg wordt en dat het weer niet is zoals vandaag hier: plensbuien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 43005

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: