Dag 17 naar Terradillos de los Templarios - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 17 naar Terradillos de los Templarios - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Alex Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 17 naar Terradillos de los Templarios

Blijf op de hoogte en volg Alex

29 Mei 2017 | Spanje, Terradillos de Templarios

Gisteren dus mijn eerste kennismaking met yoga. Ariana deed voor en ik probeerde na te doen. Mijn niet zo flexibele lichaam zal er aan moeten wennen. Daarna sloten we ons aan bij het zingen. Een liedje en dan een paar mensen die vertellen waarom zij de Camino doen. Om in een groep mezelf open uit te spreken vond ik best wel eng, maar heb dat gelukkig wel gedaan: mijn boosheid over het verleden, die ik het hier en nu niet meer wil laten beïnvloeden.
De mis om 19.00 uur slaan we over en om 20.30 uur is er eten. Best wel laat, maar we hebben nog kaas en worst over en de fles wijn de ik heb gekocht, heel goedkoop, delen we met een meisje uit Canada. Het eten is simpel maar voedzaam. Mijn was, die ik voor de zekerheid onder een afdak had gezet, is nog niet droog. Omdat mijn pyjama ook nog niet droog was ging ik met mijn ondergoed in de lakenzak. Het was eerder te warm dan te koud, dus geen probleem.
Je zou toch denken dat het na dat late eten ’s morgens wat langer rustig bleef, maar nee hoor om 5.00 uur gaat de eerste mobiel af. De lampjes op het voorhoofd gaan aan en het is gedaan met de rust. Ik heb met Ariana, die nog wel eens kan doorslapen, afgesproken dat ik buiten op het bankje zal wachten. Mijn was is nog niet droog, maar er is gelukkig voor €2,00 een droger die het in 20 minuten droog heeft. Wanneer ik klaar ben staat Ariana ook klaar. Theresa en Annamaria heb ik vanmorgen nog even gezien, maar de rest van de dag niet. Ze hebben een strak schema, dus zal ik hen waarschijnlijk niet meer zien.
Ariane heeft zo af en toe behoefte aan alleen zijn en wanneer dat is begin ik langzamerhand door te krijgen. Bij elk dorp wacht zij op mij. Het is de hele ochtend bewolkt, prima wandelweer dus, maar na de 17 km zonder voorzieningen, begint het te druppelen en uit voorzorg doe ik eerst de rugzak bescherming om en doe later de rugzakponcho aan. Het valt allemaal mee, dus ik kan onderweg alles weer uitdoen. We stoppen in Terradillos de los Templarios, bij albergue Jacques de Molay. Er is geen keuken waar we zelf kunnen koken en in het dorp is er ook geen winkel, maar Sahagún is te ver weg (10km). Ze hebben veel douches en 8 personen per kamer. Er is een restaurant. Best luxieus.

  • 29 Mei 2017 - 17:01

    Mirjam:

    Hi, wat ploeg je mooi door. Nu ook Yoga! Ik kan me voorstellen dat dat fysiek wat onwennig is. Goede groet van mirjam

  • 29 Mei 2017 - 20:21

    Annette:

    Hoi Alex,
    wat ben je toch dapper! Elke nacht niet genoeg slaap en kleding die niet droog wordt. Ik hoop dat je een goede balans vindt tussen oververmoeidheid en genieten. Ik wens je dat je dat je tot je eigen rust komt en dat aardige reisgezelschap en goede gesprekken je helpen over jouw boosheid heen te komen. De rest doe je al zelf. Blijf gezond en ik wens je een goede weg naar Santiago maar ook tot jezelf.

    Groet uit super warm Amsterdam van Annette, die tijdens de fietstocht haar schouders en nek een beetje verbrand heeft. ; - D

  • 29 Mei 2017 - 23:58

    Herman Boon:

    Je bent een Kanjer Alex !

    Ouwe/jonge Veteraan :-)

    Zet hem op, ga zo door en Gods zegen !

    Mijn lieve en Hartelijke broeder groet,

    Herman


  • 30 Mei 2017 - 10:39

    Ariadne:

    yoga, go for it. Blijven oefenen, je lichaam went er aan en de ongemakkelijkheid verdwijnt. Denken uitzetten en doen. Laat die boosheid er maar uitkomen, maak schoon schip met je verleden. Probeer te gelijkertijd in het hier en nu te zijn. Want dit maak je niet vaak mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 42996

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 01 Oktober 2023

Op weg naar Spanje

12 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: